torsdag den 21. juli 2011

Hvad koster dovenskab?

(Dagens 3. indlæg :-/ )

De sidste 10 dage synes jeg, for første gang i 9 mdr., ryggen har det OK. Den er, og bliver aldrig mere, 100% i orden efter 3 diskusprolaps i lænden (2001, 2008, 2011), men lige nu er den funktionsduelig. Dvs. at jeg bl.a. kan tage strømper på uden at 'kaste' den ud over foden. Jeg kan bøje mig frem og tage den på som 'alm.' mennesker! Troede du, det er en selvfølge at tage strømper? Think again..
Det kan være en smertefuld kamp, når man har ondt i ryggen :-(

Mine diskusprolaps helbreder sig selv, hvis man kan udtrykke det sådan. Nu om dage bliver man ikke opereret med mindre, det er strengt nødvendigt (og tak for det!), men det er en langvarig proces.

Det er nu, hvor ryggen er til at arbejde med, at jeg skal i gang med den forebyggende træning. Styrketræning. Kedeligt kedeligt! I mit soveværelse finder man et pænt udvalg af træningsmåtte, håndvægte, stor træningsbold, lille træningsbold. Jeg ved præcis hvilke øvelser, jeg skal lave, men jeg får det bare ikke gjort herhjemme. Logikken siger, at det kan laves under TV-avisen, som jeg alligevel altid ser, men nej..

Så nu står jeg i den situation, at jeg skal vælge, om jeg vil kaste penge efter et fitnesscenter igen. Hvis jeg skal være forholdsvis sikker på at komme afsted, kan der kun blive tale om det dyre sted Fitnessdk. der ligger 1 km fra min bopæl. Nogle kender det som startsted for Rudersdal Marathon. Jeg kan få 20% rabat via Politiken PLUS, men vi taler stadig om en månedlig pris på 295 kr. Prisen for dovenskab! Jeg synes, det er ærgerlige penge at bruge på noget, jeg burde have viljestyrke til at klare hjemme. 295 kr. der skal findes på bekostning af noget andet, f.eks. deltagelse i løb.
Men er der egentlig nogen pris, der er for høj for et godt helbred?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar