torsdag den 21. juli 2011

En tlf.hilsen fra DUUL

DUUL PÅ TUR

Etape 5. Torsdag den 21. Juli
Stat: kl.07.00 fra Dominikushütte, 1805 Moh
Mål: Kreuzwiesenhütte, 1925 Moh
Distance 53 km, +2770/-2700 Moh

Da jeg stod op efter at have sovet efter min nattevagt, lå der er hilsen fra duul på min tlf.svarer. Øv, jeg ville gerne have talt med dem, men det bliver nok en anden dag.

Her kommer et sammendrag af hilsnen, som i sagens natur er sværere at skrive end en sms, der bare kan 'skrives af'. Desuden er jeg meget usikker på de opgivne stednavne, da jeg ikke kan finde dem på et google-kort, men det er jo også bjergene, vi taler om. Hvis nogen kender de rigtige navne, må man meget gerne kommentere det.

De 3 løbere fik en velfortjent søvn på 11 timer! De stod op kl. 06.30, spiste, pakkede og drog videre på deres færd kl. 07.30.

Sneen er forsvundet i 2000 meters højde, hvor de befinder sig, men det er stadig ikke muligt at passere den planlagte vej i 2910 meters højde pga. sne og overskyet vejr. Der er ingen nedbør til morgen, men det loves op ad dagen.

Så ruten er ændret, så toppen undgåes. Duul løber fra Linumer-hytten til Lammersbach (?), videre til Gamms Hütte og til Stein, som er dagens målby. En tur på 13-14 timer. Stein ligger 5 timer længere fremme end Dominikus-hytte, hvor de efter planen skulle have overnattet i nat, så de er stadig bagud med løbeplanen. Det skyldes, at dagens rute bliver længere end planlagt, men til gengæld skulle den være farbar, da de ikke kommer over 2500 meters højde.

Gedestien er sjappet, så de løber alle med sjaskvåde sko og strømper næsten fra begyndelsen af dagen.

Da Per ringer, småløber de nedad. Kent løber 10 meter foran (han kan bare ikke lade være - red.), Per løber i midten, og Søren løber bagerst, mens han synger lidt (som vi alle kender Søren ;-) - red.). Citat: 'Det er simpelthen bare så hyggeligt'.

Jeg ville ønske, jeg kunne lægge et soundtrack ind, for i baggrunden af beskeden kan jeg høre småløb på sjappende underlag, og pludselig lyder det fra Per: 'Nu skal vi krydse en flod. Der skal vi gå på sten. Jeg går langsomt over. Kan den holde? Ja, det ku´ den', mens jeg hører vandet risle. Hvis jeg skal tolke på Pers stemme, så er de stadig fulde af overskud og godt humør. Han lyder helt sikkert ikke som en mand, der er slået ud af de problemer, der er dukket op.

Der kommer nyt senere i dag, men det bliver nok temmelig sent, som I kan regne ud.

1 kommentar:

  1. Lyder bare godt, med højt humør og Søren i sang...smiler...:-)Ser fremtil fortsættelsen..

    SvarSlet