tirsdag den 26. juli 2011

Beslutningen er taget

Der er nogle indlæg, der er svære at skrive, og dette er et af dem. Jeg har nemlig, efter mange overvejelser og efter at have vendt tingene med coachen, valgt at melde fra til 24 timers løbet i Skövde. Der er ingen grund til at bruge tid, penge og kræfter på en halvhjertet indsats med et middelmådigt resultat til følge. Så hellere se realiteterne i øjnene og tage konsekvensen, selv om det er svært.

Jeg vil jo gerne løbe 24H, men lige nu vil jeg det bare ikke nok! Det lyder meget mærkeligt, men jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg ellers skal udtrykke det. Den manglende lyst giver sig også udslag i manglende træningslyst, fordi jeg træner mod et mål, jeg dybest set ikke har lyst til for tiden. Jeg har været inde på den manglende lyst i tidl. indlæg, så det skal jeg ikke trætte jer med en gang til.

Desuden er der det økonomiske islæt på baggrund af tandlægebesøget. Derudover har jeg også brugt penge på at opstarte mit medlemsskab i Fitnessdk, hvilket har haft 1. prioritet aht. min ryg.

Jeg vælger at følge et hold i Bodypump (det er holdtræning med vægtstænger og vægtskiver) i stedet for at træne selv x 2 uglt. Så kan jeg selv supplere med bænkpres, som er en super øvelse for løbere. Jeg skal også gå til spinning 2 x uglt. for at lave basistræningen til Etape du Tour. Om et par uger starter et helt nyt hold op: et ryghold, og det vil være helt naturligt, at jeg prøver det af. Spinning og bodypump kender jeg fra tidl.

Jeg har mailet med min gode løbe/triathlon-ven Anders. Han er kommet med mange gode råd om køb af en cykel. Der er, som I kan regne ud, ikke penge på kontoen til så stor en investering lige nu, men i følge ham kan jeg vente til marts med at starte op, hvis jeg ikke får mulighed før. Bare jeg træner spinning + cykler til arbejdet, så grundformen er i orden, når jeg skal ud på landevejen. Det er nok lidt sent i forhold til bjergturen, men som han skriver "Det bliver ikke kønt eller hurtigt, men det skal nok lykkes", og hvis det bliver tilfældet, er jeg lykkelig :-)

5 kommentarer:

  1. Hej May-Britt

    Så må du have fuld fokus på DM for hold til HC Andersen marathon.

    Jeg kommer og hepper på dig :-)

    Jeg har flere kollegaer der cykler en del landevejs cykling, og der er flere af dem der har købt brugte cykler, har du undersøgt den mulighed ?

    Hilsen

    Mette

    SvarSlet
  2. Ja, jeg har undersøgt brugte cykler, men der er stadig tale om 5-6000 kr., så jeg venter lidt.

    Vi ses i Odense. Det plejer jo at gå rigtig godt for mig, når du hepper ;-)

    Kh, May-Britt

    SvarSlet
  3. Hej May-Britt!

    Følger lidt med fra tid til anden. Jeg er afhopper fra en anden sport end løb, men lige nu arbejder jeg intenst på at lave en løbekrop og komme ud og nå nogle mål som jeg har sat mig.

    Når du skriver om 24 timers løb - hvad er så efter din mening den optimale træningsmægde og intensitet til den slags løb?

    kh Lars

    SvarSlet
  4. Jeg er ret ny løber, med kun et års tid i løbeskoene, men stor fan!
    Dine indlæg er vældigt inspirerende, selvom ultraløb ligger temmeligt langt fra mine evner og ambitioner, men hvem ved, engang var en kilometer også en lang løbetur (for mig)
    Kan der ikke komme noget sponsorat på banen i forbindelse med den der cykel? Især når nu du har vundet Tv2-konkurrencen og måske kan forvente lidt tv-tid i den forbindelse?

    Mange hilsner!

    SvarSlet
  5. @ Lars: Det er meget individuelt, hvordan ultraløbere træner. Nogle træner kun 70-80 km/uglt, men de allerbedste træner 150-250 km/uglt. Så mange km om ugen kommer man ikke uden om! Nogle ultraløbere bliver nemt skadet af intervaller, og det er efter min mening ikke en absolut nødvendighed for at løbe 24t., men det øger selvfølgelig din syregrænse. Personligt løber jeg ikke ret meget intervaltræning, fordi jeg har det svært med at presse mig, til der er blodsmag i munden :-/ Så hellere løbe tempoture. De såkaldte 'cannonball'-marathons er super til lange ture i selskab med andre. Løb evt. lidt ekstra km i forbindelse med løbet, så du får 2-3 ture på 6-8 timer. Du kan også tilmelde dig et 6 timers løb. Dem bruger jeg selv som solid træning mod lange ultraløb. Ellers handler det jo rigtig meget om mentalitet. At kunne holde sig i gang i 24 timer, også når sengen kalder og lysten til at indtage mere mad/væske forsvinder.

    @ Annie: Jeg er glad for at høre, du kan bruge bloggen, selv om du ikke løber langt :-)
    Mht. sponsorat så aner jeg ikke, hvem der skulle være interesseret. Jeg har slet ikke tænkt på, at der kunne blive tale om TV-tid, men du har da ret i, at det er muligt, eftersom Etape du Tour køres på en hviledag, og Tour-studiet skal jo fyldes med nogle indslag. Det vil da være oplagt at bringe et om vinderen af konkurrencen fra i år.
    Hvis nogen sidder inde med forslag til en cykelsponsor, hører jeg meget gerne fra dig!

    Mange hilsner og god træning,
    May-Britt

    SvarSlet