lørdag den 2. juli 2011

Paradokset

Hvis du synes, at det lyder lidt for vanvittigt at løbe i 24 timer på en atletikbanes 400 meter, så kan du jo vælge at løbe på den formidable rundstrækning af 545 meter indendørs på Bislett Stadion :-D

Tilmeldingen er netop åbnet for 130 løbere efter princippet 'Først til mølle' Arr. er to af Norges rutinerede ultraløbere Geir Frykholm og Sharon Broadwell.

Som jeg skrev i sidste uge, har jeg valgt at tage toget til arbejde aht. min restitution, men der er faktisk en årsag mere: min ryg er stadig ikke i orden. Paradokset er, at mens jeg ikke kan sidde foroverbøjet på en cykel pga. smerter, kan jeg løbe fuldstændigt smertefrit! Jeg ved ikke hvor mange grader, man bøjer forover, når man cykler, men faktum er, at jeg står op i pedallerne næsten konstant, fordi det gør ondt, især når jeg kører over de utallige huller, der findes på vejene efter 2 års hård vinterfrost.

Men så snart jeg løber, forsvinder alle smerter. De er helt væk. Om det også gælder, når vi taler om 24 timer, må tiden vise. Jovist er ryggen træt og øm, når jeg kommer hjem efter en længere tur (over 25 km), men det er ikke noget, som et velfortjent hvil ikke kan klare. Bare ned og få strakt ryggen ud, og så vælger jeg at bilde mig selv ind, at kroppen også i al almindelighed har godt af at få ro til at sætte ordentligt gang i genopbygningen. Det er ligegyldigt, om det er rigtigt, når bare det virker, og det gør det :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar