mandag den 18. juli 2011

Mentalt er jeg ikke klar

Der er kun 6 uger til løbet i Skövde, og jeg er langt fra klar mentalt. Nogle dage glæder jeg mig meget til at skulle løbe 24 timers løb igen, og andre dage (og de er stadig i overtal) tænker jeg, at dette bliver sidste gang. Jeg vil stadig gerne løbe ultraløb, men lige nu orker jeg ikke de lange nattetimer, hvor jeg kæmper mod søvnen og smerterne, og det er jo i bund og grund det 24 timers løb handler om: at overhøre/leve med kroppens signaler og forsætte på trods af alle tankerne om at stoppe. 24 timer ligemeget om det går godt eller dårligt!

Måske er det bare pre-race nerver, eller måske er det tid til at skifte ultra-retning? Jeg har i min tid som ultraløber løbet 17 timeløb (6H, 24H og 6D) og kun 2 distanceløb, nemlig 60 km i Albertslund (2008) og GUCR (2010). 17 timeløb, hvor man er 'tvunget' til at holde sig i gang i det fastsatte antal timer. Måske skal jeg løbe nogle flere distanceløb, ikke nødvendigvis uden løb om natten, men hvor målet er fastlagt, og sluttiden handler om, hvor hurtig jeg er.

Men én ting er sikker:

 DUUL PÅ TUR

Etape 2. Mandag den 18. Juli 2011

Start: Arzbach kl.07.00, ca. 680 Moh
Mål: Karwendelhaus, 1765 Moh
Distance: 58 km, +2670/-1500 højdemeter


Før starten
Fra ve. Kent Møller, Per Hjorth, Søren Skytte

Det går ikke lige ud af landevejen

Søren og Per på vej ned

Smuk natur at løbe i

Kent og Per
Kl. 19.40, skrevet af Per Hjorth:
"Dagens etape blev de 48 km (de løb længere end planlagt i går - red.) og 10t.20min. Nattens heftige regn gjorde gedestierne ret mudrede og glatte. Vejret var ok med nok 3 timers regn ialt, heraf de sidste 10 km.
I dag springer vi salaten over! Men ikke øllet. Kent nappede også en halv liter øl til sidst. Nok mest fordi hans højdeskræk kom på prøve under en 400 højdemeter mega stejl nedfart og igen glat underlag.
I morgen regner vi med 13 timers arbejdsdag og op i sneen. De lokale fraråder."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar