fredag den 8. juli 2011

At gå ned med stil

Det er en kunst at gå ned med stil, og det er bestemt ikke en kunstart, jeg behersker! Jeg bliver helt ukarakterisk meget stille, når jeg kommer ud på kanten. Men lad mig begynde fra begyndelsen..

Jeg har løbet turen rundt om Furesøen masser af gange, og jeg har aldrig væske eller anden forplejning med. Det har jeg aldrig på ture under 20-25 km, selv om det er varmt, og alle gode råd (som jeg selv lystigt deler ud af) siger, at det er nødvendigt. Jeg kan bare ikke fordrage at løbe med væskebælte, og selv om jeg har det lidt bedre med at løbe med Camelbak, så kan jeg ikke lide at drikke af slangen. Så naturligvis havde jeg heller ikke væske med i går, da Jesper og jeg løb den sidste opmåling.

Det gik også rigtig godt på størstedelen af turen. Snakken gik med de sædvanlige smådiskussioner, som er en permanent del af vores samtalemønster. Det er to temperamenter, der mødes, og ingen af os er meget for at give os, når vi - i sagens natur - altid selv er personen med den bedste idé ;-)

Jeg kunne godt mærke, at de sidste 4-5 km var tunge mentalt, men Jesper snakkede løs, og så kommer man jo ligesom videre trods alt. Da vi nåede Furesøbad, hvor der er en vandpost, gik jeg målrettet mod den på trods af, at vi faktisk lige skulle finde de sidste 50 meter på omgangen for at være sikre på at nå 21,1 km.

Jeg havde kun én tanke i hovedet: VAND!

Det tager tid at blive velhydreret igen, men det hjalp mig over den akutte fase. Vi fik målt de sidste meter op, aftalt nogle småting og så cyklede jeg hjem. Jeg var totalt gennemblødt af sved, så der havde været et massivt væsketab, og jeg drak ½ liter juice, så snart jeg var inde gennem hoveddøren. Et afkølende bad og så i gang med at koge pasta. Kødsaucen var heldigvis lavet på forhånd, fordi jeg vidste, at jeg ville være sent hjemme. Men ak, da maden var færdig, blev jeg dårlig. Sådan med kvalme og rigtig utilpas. Ud på badeværelset, hvis det skulle gå galt. Pyha, den fare drev over, og så kastede jeg mig på sofaen i ½ time og småsov. Så var jeg klar igen, fik spist og drukket, slappet af og så afsted på arbejde.

Årsagen er selvfølgelig varmen, luftfugtigheden samt for lille energi- og væskeindtag de seneste dage i forhold til træningsindsatsen. Furesøen rundt er krævende (bare vent!!), og selv om jeg har spist, som jeg plejer, har det sikkert ikke været nok. Det ligger jo også lidt i baghovedet, at jeg har nogle ekstra kg, der skal væk inden 24H i næste måned. Dexa-scanningen på mandag vil afsløre hvor meget fedt, der er blevet erstattet med muskler, og hvor meget jeg har tabt mig siden målingen i januar. Mere om det på mandag..

Så i dag skal der slappes af og tankes op. En enkelt flad 5 km restitutionstur, men ellers hvile før morgendagens udfordring.

  GOD WEEKEND

Ingen kommentarer:

Send en kommentar