lørdag den 1. januar 2011

World Run 2 forsætter

Det har været nogle hæsblæsende dage før starten af World Run! Jespers bagage blev væk mellem København og London i tirsdags, og siden da er der brugt mange timer på at lokalisere den og få den bragt til Punta Arenas i tide. Det holdt hårdt, men sent i går aftes kom meldingen, at den var fremme. Det var også i sidste øjeblik! Starten går i dag kl. 14 dansk tid, og Jesper opdaterer som tidl. på løbets hjemmeside
Løbet starter som skrevet på den sydligste spids af Chile i Punta Arenas, og planen siger, at han skal bruge 7 dage på at løbe 259 km til Argentina, nærmere betegnet Rio Gallegos. Det er et snit på 37 km om dagen.

Årets første dag ser ud til at blive kold pga. blæsten, men dog i plusgrader samt solskin. Kan vi ønske os en bedre start på løbeåret? Et løbeår, som jeg glæder mig meget til at gå i gang med. Efter megen tumult om 'marathon - ikke marathon' er tingene faldet på plads, og jeg har det rigtig godt med de valg, jeg har truffet, både omkring løb og klubskifte.

Den målrettede træning mod den første konkurrence begynder i dag. Målet er DM 100 km, og der vil være deltagelse i løb på kortere distancer undervejs. Jeg har aldrig tidl. løbet 100 km, fordi jeg altid har ment, at jeg er for langsom til at gøre mig gældende på distancen, men nu skal det prøves! Jeg har intet håb om en podieplacering, men når man skal deltage, og løbet afholdes som DM, skal man da tilmelde sig mesterskabet. Prisen er den samme, og man ved aldrig, om man rammer dagen. Hvis du vil deltage, skal du huske at tilmelde dig med klubnavn, og det skal være en klub under DAF.

Jeg vil ønske jer alle et godt træningsår.
Pas på dig selv, hvis du er skadet. Løb varer livet ud, så der er masser af tid til at komme i gang igen!

Dette er kun tilladt 1. januar!
GODT NYTÅR


Ingen kommentarer:

Send en kommentar