søndag den 2. januar 2011

Som at finde vand i Sahara

Jeg har ikke noget imod at løbe i vintervejret, men jeg bliver rasende over, at Rudersdal Kommune (en sammenslutning af de to byer Birkerød og Søllerød) stadig ikke har sørget for trafiksikre forhold for gående og cyklister! Nabokommunerne Allerød og Farum har for flere dage siden sørget for rene fortove/cykelstier, mens det i Birkerød stadig er med stor risiko, man bevæger sig udendørs. Og Rudersdal er en af landets rigeste kommuner...

Her kommer lidt billeder fra dagens 17 km i solskin og på glatis:

Først gik det gennem Kattehale, som var helt håbløs pga. is, men det er en lille vej, så den havde jeg såmænd heller ikke forventet var ryddet.


Efter at have overlevet skoven med hele kroppen i behold, valgte jeg at løbe ind gennem Allerød. Åh hvilken lise! Som at finde vand i Sahara - jeg kunne se asfalt. Også på fortove og cykelstier!

På en villavej i udkanten af Allerød
Ud på Kongevejen, som også var rimeligt ryddet - indtil kommunegrænsen til Birkerød! Så blev det igen helt håbløst :-(

Jeg tog et billede på Bistrupvej, der er hovedvejen gennem Birkerød. Det er taget i den centrale del af byen, hvor der bl.a. ligger andelsboliger for ældre mennesker, der normalt kan gå de 200 meter til hovedgaden for at handle. Jeg kan fortælle, at der er ikke mange ældre mennesker på gaderne i Birkerød. Gæt hvorfor...
Det kan selvfølgelig også være fordi, at de fleste er indlagt efter faldskader.


Dette er et typisk billede af fortov/cykelsti i hele Birkerød
 Jeg bliver træt i hovedet af, at jeg skal holde øje med underlaget hele tiden. Mangler det flow, der normalt er, når jeg løber. Trods stor forsigtighed lykkedes det da også at falde i et 90 graders sving i et lyskryds pga. is.

FABRIN FOR POKKER! SE SÅ AT FÅ SENDT NOGLE MASKINER MED SALT TIL BIRKERØD!! Men de har vel for travl med at rydde op i Søllerød, hvor borgmesteren selv bor..

I mit næste liv skal jeg være en magelig indekat!
Hvis det ikke var pga. farven, kunne man nemt forveksle vores kat Line med Garfield

2 kommentarer:

  1. Hej May-Britt
    Ih hvor kan jeg følge dig i din kritik af dårlig snerydning, det er ikke ok at de bløde trafikanter bare ignoreres som om de ikke eksisterer. Håber du er ok efter dit fald i dag?
    Iøvrigt havde jeg da hilst på hvis jeg havde set dig til socialmarathon - men jeg kiggede jo heller ikke efter dig da jeg troede du løb den hele ;-)
    Mvh GItte

    SvarSlet
  2. Jeg slog mit knæ, da jeg ramte isen, men intet alvorligt :-)
    Vi ses til et andet løb. Cph marathon måske?

    SvarSlet