mandag den 31. januar 2011

Mit indre legebarn

Så er det igen blevet hverdag efter den mest sindsoprivende weekend længe! Nogle undrer sig måske over min fascination, begejstring og besættelse af håndbold. Det er nu ikke kun håndbold, men faktisk alle sportsgrene, hvor danskere er med, hvor det virkelig gælder.

Jeg har hoppet på Rådhuspladsen, da der var storskærm til EM-finalen i 1992. Jeg har overtalt mine børn til at vente med at hoppe i badevandet på Malta, fordi jeg skulle se håndboldpigerne vinde OL-guld. Jeg har siddet på en gabende tom café på Kos for at se Bjarne Riis kører over stregen som vinder af Tour de France.

Mit indre legebarn, godt nok et ambitiøst et af slagsen, kommer til fuld udfoldelse, når Danmark slår sig løs på den internationale sportsscene. Mit pulsur ville sprænge alle skalaer, hvis jeg tog det på, når vi når slutningen af en kamp. 

Jeg er vildt fascineret af elitesportsfolk og deres mentale styrke. En af de stærkeste på det punkt er Rafael Nadal. Manden, der kan være bagud 1-5 og vinde sættet 7-5. Jeg er vild med sportsfolk, der aldrig giver op, selv når det ser allermest sort ud. Skal jeg nævne et friskt eksempel, så er det håndboldherrerne. De kæmpede sig tilbage i kampen flere gange, og selv om det ikke holdt hele vejen, så fortjener det kæmpe respekt, og det lover bare godt for fremtiden! Hvor ville jeg gerne være med til at hylde den del af holdet, der til dagligt spiller hos AG København, når de spiller på hjemmebane på søndag, men jeg skal til barnedåb.

Som i kan fornemme, er jeg stadig oppe at køre over den fremragende turnering, men det er jo hverdag, og jeg kan igen rette fokus mod min egen træning.

Jeg har været til fys. i formiddags. Ryggen var temmelig øm, så der blev taget forsigtigt fat med modtryk på rygsøjlen, efterfulgt af akupunktur. Det er forskelligt fra gang til gang, hvor nålene sættes. I dag havde jeg også nåle i venstre side af kroppen.

Jeg har endnu ikke modtaget mine Lumbar tights fra ideomeo, men de skulle være på vej. Som i kan se af foto, støtter de over lænden, så det betyder forhåbentligt, at jeg snart kan tage hul på længere træningsture.



2 kommentarer:

  1. I wish ;-)

    Men de løfter vist ikke mere end mine nuværende tights. De går bare højere op på ryggen.

    SvarSlet