torsdag den 27. januar 2011

Mig og mit løbetøj

Jeg har et tæt forhold til mit løbetøj. Filmcitatet 'You had me at hello' passer rigtig godt til min indgang, når jeg vælger tøj. Jeg er ligeglad med pris, mærke og anmeldelser. Det skal føles rigtigt fra første øjeblik, jeg tager det på, ellers kommer det bare til at ligge i mit skab, til jeg finder en glad modtager af ubrugt løbetøj. I vil opdage, at jeg gerne løber i tøj med huller, bare fordi det hører til ynglingstøjet.

De sidste måneder har vi alle løbet i vinterudstyr, og så tænkte jeg, at det kunne være sjovt at vise, hvad der har været min standardbeklædning i de kolde timer på landevejen. Det er ikke sådan, at jeg afviser nyt tøj, hvis det virker, og derfor har der faktisk sneget sig nyt ind i årets vintergarderobe.

Et af årets nyindkøb var Icebreaker langærmet baselayer trøje, og (nu kommer indrømmelsen Jesper) det er et af mine bedste køb! Jeg er kommet igennem samtlige temperaturfald iført langærmet svedundertrøje fra Craft, Icebreaker og yderst min hvide alm. løbejakke fra SSport. Den jakke er jeg blevet vild med at løbe i. Den er flot og behagelig, så den er klart min foretrukne jakke. Den er også ny i vintersammenhæng, da den er en del af det sponsorat, jeg fik i 2010.





På hænderne løber jeg i 1-2 lag handsker, begge fra Newline. Som i kan se, er der hul på den ene handske efter et fald. 2 lag handsker, når det er rigtig koldt, er perfekt. Så kan man tage et ene lag af, hvis det bliver for varmt.



På benene løber jeg også ofte i 2 lag: lange svedunderbukser fra Craft samt vindtights fra Newline. Disse to beklædningsgenstande har sammen med den langærmede svedundertrøje fulgt mig siden min start som løber for 6 år siden. Vindtights bærer i den grad præg af det, som det fremgår af foto. Syningen i skridtet er nærmest ikke-eksisterende, og der er hul på knæet. Med de virker stadig :-D





Og så kom der er vinder ind i billedet for 1 måned siden. Min kompressionstights fra Colibri (Ideomeo) som blev det 3. lag. Jeg ved, at jeg skrev, at jeg kun ville bruge dem på ture over 20 km, og derfor er den off. forklaring på, at jeg bruger dem på samtlige mine løbeture, at jeg stadig tester, men sandheden er, at jeg har udviklet et afhængighedsforhold til dem!! De virker - de virker!



Indtil videre har den længste tur været marathon, og jeg glæder mig vildt til at afprøve dem på ultraløb. Men følelsen af støtte under turen og hurtigheden af restitution kan der ikke ændres på. Jeg fortalte Jan Bølle, at jeg ville melde rent ud, hvad jeg mente om Colibri, når jeg havde testet dem. Jeg vil ikke anbefale et produkt, jeg ikke kan stå inde for som person.

Om andre produkter leverer samme støtte, kan jeg ikke udtale mig om. Det eneste andet produkt, jeg har prøvet, er et par korte tights fra Skins, som jeg ikke følte havde nogen effekt, og de ligger derfor på... hylden.
Men Colibri - They had me at hello.

1 kommentar:

  1. Det er godt at høre May-Britt - og til dem der ikke tror på at Icebreaker kan være så godt som de to løbetosser påstår, så så jeg at Friluftsland har et par modeller på udsalg (starter mandag). Der er både herre og kvinde modeller, og man kan jo prøve størrelserne nu det er en fysisk forretning.

    SvarSlet