mandag den 3. januar 2011

Undersøgelse af lænden


Sådan ser det ud, når jeg skal ud af sengen

Det er helt håbløst at få tid hos rheumatolog Finn Johannsen i Farum, som tilså mig for 3 år siden, da jeg fik diagnosen 'diskusprolaps med nerverod'. Jeg kan få en tid mandag d. 2. maj!

Så bider jeg alle tanker om solidaritet og lige ret til behandling i mig og kontakter firmaet, der står for en helbredsforsikring via mit arbejde. Vupti - så skal jeg til undersøgelse på fredag kl. 11.15. JA - fredag d. 7. januar! Desværre ikke hos Finn, men på et privathospital. Det samme sted hvor jeg blev undersøgt for min ankelskade for 1½ år siden, og jeg fik hurtig og fin behandling, så det er ok.

I de seneste dage har jeg mærket lidt gener i højre hofte, hvilket muligvis/ kan tyde på at en nerve er berørt, så jeg vil ikke vente i 4 mdr. Der skal formodentligt en MR-scanning til, som kan foretages på samme privathospital.

Ellers skal jeg jo til at have gang i grundformstræningen. Uha, der venter et stort arbejde :-/
Der er nærmest ingen fart tilbage, så jeg har fået besked på at vente med at genoptage intervaltræningen til februar. I stedet for skal der lægges korte spurter ind på 2-3 af ugens ture for at vænne kroppen til at træne tempo igen.

Uge 52: 82,4 km

1 kommentar:

  1. Efter min mening er det helt ok at benytte en forsikring som du får gennem dit arbejde. Det hjælper ligesom heller ikke nogen fordi du sidder og venter pænt - tro mig, der er ikke nogen der kommer og tildeler dig en medalje. Du har da om nogen fortjent behandling så hurtigt som muligt!
    Utroligt med den manglende saltning af isen, hvis ikke man ønsker at rydde ordentligt, så skulle man hellere lade sneen ligge for den er da mere "brugervenlig" end isen. Hvad med vrede læserbreve, telefoner til rådhuset osv.?

    SvarSlet