onsdag den 19. januar 2011

Afkortet tur

Jeg er begyndt på min behandling af ryggen hos min faste fys Vibeke. Hun beder mig opfatte min ryg som et sår, der skal hele og ikke overbelaste den. Det er et fint billede, synes jeg.

Om det var søvnunderskud, ernæringsunderskud, en lurende infektion eller måske en igangsat proces i ryggen, der gav sig udslag i utilpashed på aftenens tur, må de kommende dage vise. Jeg havde det fint, da turen begyndte, men efter 3½ km følte jeg det som om jeg løb direkte ind i en mur! Benene blev som gelé, og jeg følte, jeg løb i en bobbel. Da jeg kom hjem, kunne jeg se, at km-tiden var faldet med 40 sek.

Regel nr. 1 er at lytte til kroppen, og jeg vendte straks næsen hjemad. Hvis det ikke have været så koldt, var jeg nok gået, men det handlede om at komme hjem uden at blive kold, så jeg luntede. Stille og roligt fik jeg det bedre, og jeg havde det fint, da jeg nåede hoveddøren. Har fået lidt at spise og er helt frisk igen.

Nu vil jeg slappe af resten af aftenen, mens de danske herrer viser, hvad mestre er gjort af :-)

Foto: Liselotte Sabroe

1 kommentar:

  1. Selv om du gerne vil tabe dig (og være smuk og slank ved siden af idolet.....) så pas lige på dig selv og sørg for at få nok at spise. Du ved bedre end alle at uden brændstof kører maskineriet ikke!!

    SvarSlet