onsdag den 5. januar 2011

Når procenter gør en forskel


Der er noget særligt over vinterens solnedgange
Atter et foto taget fra min altan

Jeg er begyndt at blive lidt bekymret for projekt 'Løb og muskler'. Ikke for at deltage i undersøgelsen, men for de resultater der kommer frem.

En vinter med nedsat løbemængde, ingen cykling i over en måned og julens kalorierige fristelser har sat sine spor, og det står vist ikke til at ændre på mindre end 14 dage! Anders, som jeg fulgtes med til Socialmarathon i fredags, deltog i undersøgelsen i går, og han kunne oplyse, at den frygtede muskelbiopsi ikke er så slem, men at man efterfølgende har fornemmelsen af et slemt trælår. Hmmm...

DXA-scanningen kommer til at afsløre den sande fedtprocent samt fordelingen af fedtet i kroppen. Jeg ved, at mit sidder på mave, baller og lår - alle kvinders svaghed - og det bliver altså ikke rart at få sat procenter på! Mon man kan benytte Rigshospitalets krisepsykolog efterfølgende???

Men jeg er begyndt at starmme op på kosten. Spiser sundere (ikke sundt, men sundere) og træner også mere igen. Det tager bare så pokkers lang tid, før man ser resultater.



1 kommentar:

  1. Hej May-Britt
    Jeg deltager også i "Løb og muskler" sidst i Januar.
    De vil sikkert i denne periode få et indtryk af marathonløbere som lettere overvægtige :). Jeg synes at det er svært at holde et ordentligt tempo på de glatte og snedækkede vinterveje. Pulsen kommer op, sikkert pga. den ændrede løbestil.
    Det bliver lidt sjovt at se hvordan det går i Kalundborg på søndag. Min træningstur på den halve distance i lørdags føltes lige så hård som en normal marathon (:

    Ses i Kalundborg!

    Hilsen Erik K. Østergaard

    SvarSlet