torsdag den 20. januar 2011

Rystende tal

En ny sundhedsundersøgelse viser, at 41% af Region Hovedstadens befolkning over 16 år er overvægtige! 30% har et BMI mellem 25-30, mens 11% ligger over 30. Her er måske forklaringen på, at jeg ligger i den bedste 1/5 vægtmæssigt i forhold til min alder. Som jeg skrev, sagde denne placering mere om den generelle sundhedstilstand end om mig, og denne undersøgelse bakker mig desværre op.

Jeg er gået i gang med at hive de ekstra kg af. Det hjælper gevaldigt, at jeg skal kostregistrere, for så bliver jeg opmærksom på, hvad der hældes indenbords. Jeg tror dog ikke, at jeg forsætter med registreringen efter forsøget, for det er vanvittigt irriterende at skulle veje og nedskrive hver en krumme, jeg spiser. Jeg skal resistrere indtaget på Madital.dk .


Behovet for søde sager er bestemt ikke væk, men det har normaliseret sig lidt i de sidste par uger. Faktisk skete det efter et besøg hos bageren, hvor jeg havde købt en fransk snegl. Jeg elsker franske snegle, men denne her havde så tykt et lag glasur på, at jeg nærmest fik kvalme. På mysisk vis har det tilsyneladende (men desværre nok kun for en tid) kureret min lyst til kager.

Jeg har nu brugt skridttæller i 2 døgn. 1. døgn blev det til 29.984 skridt, mens tallet faldt i går pga. den korte løbetur til 18.604 skridt. Men det ligger stadig over de anbefalede 10.000 skridt, så jeg er tilfreds.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar