torsdag den 13. januar 2011

MR-scanningen

Jeg har talt med cheflæge Orla Als, som fik svaret på min MR-scanning i dag. Ganske som ventet har jeg en diskusprolaps mellem 4. og 5. lændehvirvel, og der sidder en nerve i klemme. Selv om jeg havde ventet svaret (jeg genkender jo symptomerne), er det ikke så rar en besked. Det positive må være, at prolapsen sidder samme sted som for 3 år siden, så der ikke er tale om et nyt sted, der er svækket.

Orla Als synes, jeg skal have fysioterapi, så jeg får trænet ryggen ordentligt op, og han sender derfor en henvisning til fys samt en indstilling til min helbredsforsikring om dækning af behandlingen. Umiddelbart dækker forsikringen også fys.behandling, men det kommer an på, hvorfor jeg bliver indstillet. PFA har lovet at kontakte mig pr. tlf. i morgen, hvis de modtager brevet fra Orla Als, så jeg kan få OK og dermed bestilt tid hurtigst muligt.

I hvor høj grad det kommer til at have effekt på min træning, må tiden vise. Jeg må dagligt vurdere, hvordan ryggen har det, for det kan svinge fra dag til dag. Sidste gang havde det ikke den store betydning, bortset fra at jeg skal tænke over hvilke dage jeg løber intervaller samt lange ture. Løbeturene er med til at holde min ryg smidig, og jeg har aldrig oplevet et tilbagefald efter en løbetur, så den del er jeg overhovedet ikke nervøs for.

Jeg er glad for, at Orla Als indstiller til fys, for så kan jeg få strammet op omkring mine McKenzie-øvelser, som nu skal være en del af min dagligdag!!!

Denne blog må snart have en meget bred potentiel læserskare: sene begyndere, kvinder, folk med rygproblemer, ambitiøse løbere (selv om resultaterne ikke bakker ambitionerne op :-/ ) og mentalt svingende motionister!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar