fredag den 28. januar 2011

Det næstsidste skridt

I går var jeg igen til fys.behandling, og den har heldigvis rigtig god effekt. McKenzieøvelser, udstrækning samt akupunktur ser ud til at være vejen frem. Fra at have et bræt i ryggen i mandags har jeg nu en vis bevægefrihed i lænden, og smerterne er kraftigt aftaget.

Efter tirsdagens 25 km valgte jeg at holde en hviledag for at give kroppen ro. Det vil måske glæde nogle, at jeg bl.a. brugte tiden til at få syet mine løbetights, så de kan holde min. 6 år endnu ;-)

Det er fredag. Det er weekend. Men frem for alt er det KAMPDAG.

Fil:Kristianstad vapen.svg

Kristianstad blev grundlagt af Danmarks store bygherre Chr. 4. i 1614, og det er den eneste by i verden, der har en udenlandsk konges monogram i sit byvåben. Desværre mistede vi byen, da Skåbe blev en del af Sverige i 1658, men i aften tager vi byen tilbage! De danske vikinger skal op imod de spanske tyrefægtere, og de skal få kamp til sidste blodsdråbe - både på banen og på tilskuerpladserne.

Jeg planlægger at tage afsted kl. 14 fra Birkerød, så jeg er fremme kl. 16.30. Det giver lidt tid til at gå roligt gennem byen før kampstart. Jeg har endnu ikke bestemt mig til, om jeg opsøger Fanzone Yllan, hvor man kan se Frankrig - Sverige på storskærm, eller om jeg går i arenaen og ser kampen om 7. pladsen og dermed retten til OL-kval.kamp mellem Ungarn og Polen. Det er jo trods alt ikke hver dag, jeg kan se verdensklassehåndbold LIVE.

Tænk at vi har to skandinaviske lande blandt de sidste 4 hold til VM. Jeg synes, det er stort, og jeg håber helt vildt, at et af dem (læs: Danmark) spiller hovedkampen på søndag. Mon der bliver sat storskærme op i København???

Danske vikinger anno 2011




2 kommentarer:

  1. Håber du havde en god aften...

    Surt at svenskerne ikke slog frankrig - dem ville vi gerne undgå og en nordisk finale havde været en drøm!

    SvarSlet
  2. Jeg havde en fantastisk aften :-D

    10 kampe - 10 modstandere - 10 sejre. Det er det, vi går efter! Ikke noget med at skyde genvej ved at slå svenskerne for 2. gang. Det kan de slet ikke bære ;-)

    SvarSlet