søndag den 9. januar 2011

Kalundborg Vintermarathon

Så blev jeg langdistanceløber igen :-)

Efter 3½ måneder, hvor de længste ture har været på 20 km, stod jeg til start ved Kalundborg Vintermarathon. Faktisk troede jeg, at jeg havde haft en enkelt tur på 30 km, og med det i hovedet stillede jeg med sindsro op til løbet. Da jeg skulle lægge data ind i Polars træningskalender, blev jeg meget klogere!

Men det gik faktisk meget godt trods den noget miserable træning i laaaaang tid. En 2. plads i tiden 3.53.46 efter ½-marathon på 1.55.30. Dvs. et tidstab på 1.46 min. på 2. halvdel. Det er fint, at jeg formåede at holde et stabilt tempo hele løbet igennem. Jeg havde i forvejen tippet (håbet) på en tid omkring 4 timer, så alt i alt er jeg meget tilfreds med dagens indsats.

Der var langt op til 1. pladsen, som Teresa Petersen tog sig af med 3.28.20, mens herreklassen blev vundet af 100 km-landsholdsløber Ole Karlsen med 2.52.04.

Jeg fik hilst på mange løbevenner samt et par stykker af bloggens læsere, og det er jo en stor del af helhedsindtrykket.

Ruten var blevet ændret pga. en meget isglat del, så det blev en ud/hjem-rute. Det gjorde nu ikke turen lettere, for der er mange små bakker hele vejen til Røsnæs. Jeg fik i den grad flash-back til en træningstur Falster rundt, hvor De 3 musketerer René, Jørgen og Jakob sagde, at der var fladt!

Men i mål kom jeg, og der ventede en gang varm suppe, før det gik hjemad igen. Jeg fulgtes med Per Hviid fra min tidl. løbeklub. Han inviterer på gratis fødselsdagsmarathon på lørdag kl. 09 i Skodsborg hvis nogen har fået lyst til mere.

Ryggen? Den gjorde kun ondt de sidste 30 km, så det forbigår jeg i stilhed...

3 kommentarer:

  1. Haii
    Såh går det jo fremad med ryggen - når det kun var de sidste 30k ;)
    Ole Cramer

    SvarSlet
  2. Flot løbet, May-Britt!

    Hilsener fra

    Henriette

    SvarSlet
  3. Tillykke med 2. pladsen og håber du snart får klarhed over ryggen.

    SvarSlet