fredag den 8. oktober 2010

Skal - skal ikke?

Hvorfor er det bare meget lettere at give andre de 'rigtige' råd, men når det kommer til én selv, er man noget mindre tilbøjelig til at gøre det fornuftige?

Hvis andre havde spurgt mig, om de burde løbe på Bislett om 7 uger, ville jeg nok sige, at det ikke er en god idé.

Skulderen er i bedring, men det skyldes, at jeg næsten ikke har løbet, siden jeg kom hjem fra Schweiz. Nu vil jeg have de smerter væk! Det har allerede taget meget længere tid, end jeg havde troet. Det er 6 uger siden, de begyndte, men de første 3 uger løb jeg videre med 130-160 km/uglt, hvilket 'set i bagklogskabens ulidelige lys' (tak Kurt Thorsen) har det selvfølgelig kun forværret en skade, der kunne være taget i opløbet. Så kan jeg lære det!!!

Den manglende træning betyder også, at formen er nedadgående, men det bliver der forhåbentligt rettet op på, når jeg begynder på spinning i aften. Det giver bare ikke den nødvendige træning med belastning af benene, og uden den er det håbløst at løbe 24 timers løb.

Jeg har aftalt at følges med Niels, som var med i Brugg. Det er hans første ultraløb længere end 6 timers løb.

Men det fornuftige er naturligvis at blive hjemme! Træningen til VM skal begynde omkring nytår, og til den tid skal alle små og store gener være væk. Kroppen skal være fuldt restitueret.

Tænke - tænke...

4 kommentarer:

  1. åhhhh ja M-B du er så fantastisk god til at råde alle andre, tak for det, din stemme lyder til i øresneglen her;-)
    ville sådan håbe du selv lytter med og ikke kun lader dig styre af LYSTEN til løbet, men også lader kroppen tale..................
    tænk bare videre og kæmp så for hvad end du beslutter dig for

    ihvertfald held og lykke med spinning og skulder rekreation (overvejet akupunktur/ultralyd ?!?!?!)

    styrkedelen er super at huske på, bodypump lyder vildt i mine ører, måske fordi jeg kender det som en noget aggresiv og HÅRD time, i modsætning til eks bodyFIT der er lidt mere lempelig og hvor man ihvertfald i mit center har den del med der hedder "holdningskorrektion" (i modsætning til pump)så man hele tiden bliver rettet på, for netop at undgå (flere) skader........

    ja måske man godt med hovedet VED hvorledes øvelserne skal udføres, men det er sgu ikke altid ensbetydende med det er sådan kroppen lige gør ;-)))))

    ønsker dig en rigtig go weekend
    kh
    Mette (der bobler over dagens 6½km)

    SvarSlet
  2. God weekend og god tid i taenkeboksen :-)
    /Anne

    SvarSlet
  3. @ Mette: så skal du bare høre stemmen, der lyder i MIT øre! Den skælder temmelig meget ud i disse dage ;-)

    Jeg valgte netop pump fra igen, fordi risikoen for en forværring var større end jeg turde satse på. Bodyfit findes desværre ikke i mit fitnessdk. Derfor må jeg (i hvert lige nu) holde mig til spinning aht. konditionen og let træning i maskiner for ryg, mave og skulder.

    @ Anne: Det giver 'at gå i boks' en helt ny mening ;-)

    God weekend til jer begge :-)

    SvarSlet
  4. Hej May-Britt,

    Jeg synes det er fedt du skal med til VM!! Tillykke med det.

    Håber snart skulderen arter sig. God tænkning!

    Kh Karina

    SvarSlet