tirsdag den 5. oktober 2010

Ikke den bedste idé

Mandag aften var jeg i fitnesscentret for at deltage i mave/ryg-holdet, og men det skulle vise sig at lyde bedre, end det var. Ikke at der var noget galt med undervisningen eller instruktøren, men niveauet er alt for højt til mig, og der var tale om et hold på begynderniveau! Men de fleste havde gået der mange gange, så det var rutinerede begyndere. En anden 1. gangs deltager valgte at gå under timen, fordi det var for hårdt.

Der er 2 årsager til, at jeg ikke kan bruge holdet. For det første er der skulderen. Der var en del øvelser, som jeg måtte lave tillempet eller helt droppe, fordi de var for belastende for skulderen. Øvelser, hvor vægten hviler på arme/skuldre. Det har betydet, at jeg har haft ondt i aften/nat - ØV!
Den anden årsag er, at min nedslidte lænd ikke er stærk nok til de rulninger, der laves på ryggen. Min ryg kan helt klart blive stærkere, men helt god bliver den aldrig efter 2 diskusprolaps. Men det var da forsøget værd, selv om det vidste sig, at det ikke var den bedste idé.

Lidt godt fik jeg dog med hjem. Jeg kom et kvarter, før timen begyndte, og i stedet for at stå og vente, kunne jeg nå at teste tåen i et par løbesko. 10 min. på løbebånd uden problemer, så jeg skal på farten, når jeg har sovet efter min nattevagt.

Onsdag skal jeg prøve bodypump, og da vægtene, der skal bruges, tilpasses individuelt mht. belastning, håber jeg, at det bliver en større succes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar