lørdag den 9. oktober 2010

Fra bodybike til Bislett

Jeg var til bodybike/spinning (eller 'cykling' som det fremover vil hedde i Fitnessdk) i går aftes. Det er sørme effektiv konditionstræning!

Da konditionen jo (forhåbentligt) ikke fejler noget, havde jeg valgt at tilmelde mig fredag eftermiddags hold for øvede (jeg har cyklet lidt for et års tid siden). Det er ugens eneste hold på 1½ time, og, som instruktøren sagde, havde den 3 pauser: 1 før timen begyndte, 1 efter 1 times cykling og 1 når timen sluttede. Så var der ligesom linet op til hård træning! Og hårdt - det var det! Sveden haglede af mig og de øvrige. Under flere af herrene dannedes nærmest en swimmingpool, før vi var færdige. Tøjet var gennemblødt efter ½ time, og jeg kastede et blik på uret mere end én gang. Men det var fedt endeligt at kunne give sig selv i længere tid uden smerter. Instruktøren var god til at sige 'slap af i skuldrene' og 'ned med skuldrene', så det er åbenbart et generelt problem, og det hjalp ihvertfald mig. Det er ikke ret ofte, at man hører hardcore spinningkvinder tale så positivt om en time. De havde julelys i øjnene bagefter, og de talte om 'fra asken i ilden' om forskellen på Henriks og de øvrige instruktørers træning. Henrik - I´ll be back!!

Jeg har fået startnr. til Bislett. 104 er tilmeldt herunder næsten hele det norske 24 timers landshold. Det er glædeligt at se min landsholdskollega Anne-Marie Rossen også har tilmeldt sig. Anne-Marie har været langtidsskadet og missede derfor VM i maj. Lars Skytte Christoffersen er også tilmeldt, så Danmark stiller op med sit stærkeste kort på herresiden. Han stod over i Spartathlon og har ikke konkurreret siden juni, så måske er han sulten efter at bryde 240 km-grænsen? Allerhelst 245 km-grænsen så vi kan få en ny dansk rekord med hjem! Landsholdsløber Brian Larsen er desværre langtidsskadet, så Lars er vores eneste løber med potentiale til en rekord for tiden.

Men skal jeg til Bislett? Det vil tiden vise! Arr. har været meget venlige og givet mig en lidt længere frist end de øvrige. Man skal indbetale startgebyr senest mandag d. 25. oktober, men jeg har fået lov at vente til efter 6 timers løbet lørdag d. 30. oktober. Hvis skulderen holder til 6 timer, og jeg føler alt er ok, betaler jeg gebyret og stiller op. Jeg vil jo gerne afsted med Lars, RaSor (der vandt 48 timers løbet i Skövde), Anne-Marie og de øvrige danskere. Og naturligvis sidst, men i allerhøjeste grad, Niels, som jeg glæder mig til at se debutere. Her kan godt lure en overraskelse...

Husk at se Rasmus Henning og Martin Jensen i Hawaii Ironman  i aften kl. 18.30.

1 kommentar:

  1. Hejsa,

    Samme, men i lidt bedre kvalitet... Sådan synes jeg det ser ud:

    http://www.universalsports.com/video/assetid=037b6288-8435-43bb-92dd-62436b765e29.html#watch+live+now+ironman+world+championship

    Evt:

    http://www.universalsports.com/

    SvarSlet