mandag den 11. oktober 2010

Mandag morgen hos David


Nu har vi måske fundet årsagen til mit skulderproblem. Endelig huskede jeg at nævne, at jeg havde et styrt på min cykel for 2½ år siden, hvor jeg landede direkte på venstre skulder, og jeg faktisk har haft lidt problemer med den ind imellem lige siden.

Jeg nævnte, at jeg følte, at skulderen føles 'træt', og det er der faktisk en forklaring på! David mærkede begge skuldre igennem, og der er tydeligt forskel på funktionaliteten af dem. Venstre skulder er mere slap end den højre, hvilket kan skyldes slaget ved cykelstyrtet. Senerne blev formodentligt forstrukket dengang, og da jeg forsatte med at løbe uden behandling, har musklerne i højere grad overtaget funktionen med at holde skulderen på plads. Det hedder en instabil skulder.

Når man har fundet årsagen til et problem, kan man gøre noget ved det, så selv om det tager nogle måneder at få den 100% i orden, er jeg rigtig glad. Der skal laves 3 styrkeøvelser med elastik + et par øvelser med de små håndvægte. Jeg bliver nok ikke helt klar før Bislett, men forhåbentligt klar nok til at kunne deltage. David kunne i det mindste love, at den ville være helt klar før VM (hvis jeg laver øvelserne), og det er det vigtigste.

3 kommentarer:

  1. dejligt med klar besked og gode brugbare øvelser, så er det bare om at komme igang -good luck ;-)

    SvarSlet
  2. Intet så godt som ordentlig besked og noget man kan arbejde på!
    Heldigt at det kun er skulderen der instabil og ikke dig...;-)

    Jamen så kan du lave dine skulder øvelser med elastik og jeg laver min hofte-balde øvelser med elastik.....Skal tænke på dig under øvelserne!

    SvarSlet
  3. haha vi har da rigtig gang i elastikkerne, jeg har også en bundet fast til spisebordet, så laver jeg dem for ben/hofte når jeg husker det
    OG SENDER min fys. en venlig tanke ;-)))))

    SvarSlet