mandag den 25. oktober 2010

En trilogi: mig, Tony og Kim

Jeg har været hos David i dag, og det går godt fremad med skulderen. Det eneste rigtigt ømme punkt, han kunne finde, var den muskel på bagsiden, som jeg træner med elastik, så det var forventet. På sin vis kunne jeg nok have afsluttet behandlingen i dag, men vi aftalte, at jeg kommer igen onsdag i næste uge, når jeg har løbet 6 timers løb i Albertslund. Normalt går jeg hos David mandag formiddag, men jeg skal være dagvagt i næste uge på Steno, og der var kun en ledig tid onsdag, når det skal være sidst på eftermiddagen.

Der er flere hold, der skal prøves af i centret, og i aften står den på Bodycombat, hvis jeg får plads på holdet. Der er nemlig lang venteliste på de to hold, der afholdes om ugen. Hvad er bodycombat? Ifølge hjemmesiden: "BODYCOMBAT® er konditionstræning med høj intensitet, hvor koreografien er inspireret af kampsportsgrene som boksning, karate og taekwondo. Ud over at forbedre figuren, har BODYCOMBAT® til formål, at forbedre din kondition og styrke din krop, samt øge koordinationsevne og kropsbevidsthed." Bliver det ikke i aften, bliver det forhåbentligt på torsdag.

I dag påbegynder irske Tony Mangan sin løbetur verden rundt. 42.-43.000 km på 3 år. I kan læse om Tony på hans blog The World Jog der vil blive opdateret løbet igennem. Når Jesper begynder på 2. del af World Run 2 d. 1. januar, bliver der nok at holde sig opdateret på. Jesper og Tony er iøvrigt gode venner.

Og nu hvor vi er ved ekstremerne, så vil jeg gøre opmærksom på BT TV, der i øjeblikket bringer flere små klip med triathleten Kim Greisen, der skal deltage i VM på 20-dobbelt Ironman i november! I dag er klippet om mental træning
Så er der vist ingen, der kan være imponeret over 24 timers løb længere...

2 kommentarer:

  1. Glædede mig at læse om mere motivation og træningslyst. Der er vist ikke noget der i sidste ende kan holde dig nede!
    Jeg kan godt forstå din skepsis omkring 6 timers løbet og hvor meget du får løbet. På den anden side så trøst dig med at hvis resultatet bliver dårligt (krydser dog fingre for dig ;-)) så vil du nok blive så irriteret at kampgejsten og viljen til at løbe bedre vil vende styrket tilbage. You know, intet er så skidt at det ikke er godt for noget....

    SvarSlet
  2. Tak for linket vedr. 20xironman. Det er altså for sindsygt...
    Men fascinerende hvad mennesket formår. Men man fatter det ikke helt vel? 3600 km på en bane af 2 km. Shit...
    Men ret spændende at høre om den mentale træning.

    Kh Karina

    SvarSlet