torsdag den 7. oktober 2010

Kylling på Touren?




Jeg skulle have været til bodypump i går aftes, men jeg sprang fra i løbet af eftermiddagen. Jeg turde alligevel ikke træne på hold med risiko for samme oplevelse som i mandags: at skulderens tilstand blev forværret igen, fordi jeg er for meget en kylling til at forlade 'undervisningen' undervejs.

Then what??? Skulderen skal have ro, for der er ingen tvivl om, at jeg har det bedre på dage, hvor jeg ikke har løbet ret meget, men det hjælper jo ikke, at konditionen forsvinder i mellemtiden.

Valget er landet på spinning kombineret med styrketræning i maskiner. Egentligt er det bedre at bruge frie vægte, fordi man får trænet flere muskler på én gang samt balancen, men maskinerne yder en mere sikker træning. Her er ingen risiko for en forkert bevægelse pga. uagtsomhed. Spinning har jeg brugt før, og det er ok i en periode.

Det gør efterhånden løbet på Bislett til noget af et lotteri, hvor risikoen for en nitte er temmelig meget større end chancen for gevinst! Jeg har overvejet, om jeg skulle blive hjemme, men meget kan jo nå at ske på 1½ måned, så jeg slår koldt vand i blodet og trækker i mine cykeltights. Måske der er plads på Bjarnes hold til Touren 2011?

5 kommentarer:

  1. Hej May-Britt,

    Har du overvejet at låne nogle trænings-dvd'er på biblioteket?
    Det lyder måske som Jane Fonda i 80'erne, men man kan sagtens få god træning via dem. Jeg tænkte, det var nemmere for dig at gøre hjemme og i dit eget tempo?
    Man kan jo siden købe dem på nettet....

    Håber snart din skulder arter sig, så du kan blive klar til Bislett.
    God bedring med den

    Kh Karina

    SvarSlet
  2. Prøv med noget svømning. Det kan løsne skulderen uden den store belastning, og alligevel styrke.
    kh Helle

    SvarSlet
  3. @ Karina: mener du den slags videoer, der allerede står - ganske ubrugte - i mit skab? ;-)
    Jeg duer bare ikke til hjemmetræning. Lidt selvmodsigende ifht. at jeg træner mange timer alene i løbeskoene, men styrketræning på egen hånd? Neeej...

    @ Helle: der er ingen tvivl om, at jeg burde tage svømning op. Ryggen vil også have godt af det! Nu MÅ jeg tage mig sammen!!

    SvarSlet
  4. Vi kan jo lave noget fællessvømning her i vinter? Jeg er slet ikke kommet igang med svømning efter mit flyt.

    SvarSlet
  5. Åh ja, vil du ikke nok tage dig sammen for så bliver jeg også nødt til at tage mig sammen..... det der ryg og mave som halter bagefter......Ved godt at vejret alligevel snart bliver til indendørs, men altså sådan et fitness center orker jeg næsten ikke at tænke på!

    SvarSlet