tirsdag den 12. oktober 2010

Når spinning er værst

Jeg har haft lidt ondt i skulderen i dag, hvilket sikkert skyldes øvelserne. Derfor valgte jeg at tage til spinning i stedet for at løbe. Det kom jeg til at fortryde! Det var nemlig verdens kedeligste spinningtime.

Det er op til den enkelte instruktør at vælge timens opbygning og musik, så timerne er meget forskellige. Det kan være udemærket at gå hos forskellige instruktører aht. variationen, men aftenens instruktør ser helt sikkert ikke mig igen.

På de andre hold har jeg kørt intervaller, bakketræning, sprint osv. I aften kørte jeg det samme igen og igen: ned at sidde i enkelttakt, op at stå i enkelttakt, lidt mere belastning, lidt mere fart - og så forfra...

Han havde nærmest ingen øjenkontakt med deltagerne, hvor de andre instr. konstant har øje for, om nogle slapper lidt for meget af. Det er ellers noget, der holder folk til ilden!

Og så var der musikken!!! I ved, at jeg er en poptøs, og jeg elsker musik fra 80´erne, så først blev jeg glad for at høre Bonnie Tyler, Boy George, Pointer Sisters, Dire Straits osv, men det gjorde ondt langt ind i hjertet, når han valgte at skrue op og ned for sangens tempo, når der blev skiftet takt. Kan i forstille jer at høre 'I´m so excited' i enkelttakt for lidt senere at blive skruet op i alm. tempo? Han mishandlede min musik!!!

Timen får 1 ud af 6 stjerner, fordi jeg trods alt fik sved på panden. Det bedste, jeg kan sige om timen, er, at instruktøren var pæn og veltrænet, og det er jo ikke så ringe endda ;-)

1 kommentar: