torsdag den 14. oktober 2010

Alternative planer

Det er altid godt at have en plan B.

Der er mere end ½ år til VM, og der kan komme kvinder, der får tilbudt en landsholdplads på bekostning af mig, fordi jeg ikke har løbet kval.distancen som singleløber. Jeg løb 172 km i maj 2009, hvilket kval. som holdløber, hvis der ikke er singleløbere nok, dvs. 9 kvinder over 180 km indenfor de seneste 2 år.

Det er stadig temmeligt usikkert, om jeg bliver klar til Bislett. Jeg har lavet en klar aftale med mig selv, om at jeg kun deltager, såfremt jeg er 100% klar. Der kommer hele tiden nye løb, og helbredet skal holde mange år endnu. Bislett er for mig det sidste relevante løb som kval. Jeg vil ikke løbe 24 timers løb i januar, restituere efterfølgende og så træne op til en ny omgang i juni måned.

Derfor laver jeg en plan B, hvis jeg ikke bliver udtaget til landsholdet. Den endelige udtagelse sker i marts måned.

Træningen til et 24 og 48 timers løb er den samme, så jeg vil nok fremskynde debuten i et 48 timers løb. Planen er at deltage i august i Tjekkiet eller Sverige, men hvis jeg ikke skal løbe VM, tager jeg nok til Antibes  i stedet for.

Jeg har et lille problem omkring TEC 100 miles. Hvis jeg skal løbe VM i begyndelsen af juni, falder TEC ind under de 12 ugers 'karantæne' fra langvarige konkurrencer, som landholdskoordinatoren henstiller til. Det betyder, at jeg inden nytår skal tage stilling til, om jeg regner med at komme med, for at kunne få mit deltagergebyr retur fra arr. af TEC.

Muligheden er selvfølgelig også at vælge VM fra og så løbe både TEC og 48 timers i Antibes. Så er det nemlig mine regler, der gælder...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar