tirsdag den 26. oktober 2010

Det går langsomt

...men det går fremad. Tempoet er nærmest suget ud af kroppen, og hvis jeg var ved mine fulde 5, ville jeg melde fra til 6 timers løbet på lørdag. Det gør jeg dog ikke, for det er et godt arr, som jeg gerne vil støtte, selv om mit personlige resultat nu forventes at blive under 60 km. You can´t win them all.

Jeg har nok haft verdens længste nedtrapning til løbet! 1 måned med absolut minimal, faktisk næsten ingen, løbetræning - not good!! I denne uge er jeg trods alt kommet i gang med at løbe (vejret er jo vildt skønt), men pga. løbet kan det kun blive til ture på 10-12 km og ingen intervaller. Det kan godt være, jeg er ude af form, men jeg har trods alt ikke tabt hovedet over den manglende træning!

Det skulle have været årets sidste løb, men på mystisk vis er jeg blevet lokket med til Skovmarathon i Hillerød d. 7. november. Lige nu er jeg dog ikke sikker på, at jeg løber den fulde distance, da jeg er medarr. af en surprisefødselsdag om fredagen, og i ved, hvordan den slags kan ende! Så jeg må måske nøjes med kyllingeruten ;-)

Der er sket en lille justering af forårets planer. Jeg ville forfærdeligt gerne have løbet Hamburg Marathon d. 22. maj, men min datter bliver student og mit gudbarn skal giftes i ugen efter, så der er masser at se til og bruge penge på. Derfor løber jeg nok Copenhagen Marathon, hvis det passer ind i Jespers marathonplan for mig.

Planen var, at vi skulle mødes i Malmö efter 6 timers løbet, men jeg har valgt at blive hjemme, så længe der cykler en skydegal idiot rundt i gaderne. Et af skyderierne var i Jespers boligområde!

Det passer mig nu fint, at vi først skal snakke marathon, når jeg har fået årets sidste ultraløb på afstand. Så kan et nyt og spændende kapitel i mit liv som løber begynde, og jeg glæder mig.

Måske der også bliver plads til et enkelt ultraløb i 2011?

2 kommentarer:

  1. Der er da længe fra fredag til søndag. Gok gok...

    SvarSlet
  2. Jeg ville forstille mig at din nedtrapning ville kun være en fordel for 6 timers løbet. Bare din skulder ikke giver dig problemer. Din ultratræning ligger stadigvæk i kroppen Jeg håber i hvert faldt for et super løb for dig! Og jeg glæder mig til at se dig igen :)!

    SvarSlet