mandag den 4. oktober 2010

Mit private feltlazaret

Jeg virker som en magnet på mærkelige skader for tiden.

Skulderen er vist nok i bedring. Når jeg skriver 'vist nok', skyldes det, at den føles bedre, men at fyssen i morges kunne fortælle mig, at senen på forsiden af skulderen føles hævet, og han kan ikke udelukke en inflammation. Der var da også nogen ømhed efter fredagens tur på 20 km, så i går valgte jeg instiktivt at dele træningen op i et morgen- og et aftenpas, og baseret på fyssens ord bliver det nok træningsmetoden hele ugen.

Men i dag er det faktisk ikke det værste! Jeg har lavet en tåbelig fejl, og den slags bliver man straffet for. Som jeg skrev den anden dag, opdagede jeg ved et tilfælde en vabel under den ene tånegl. Den er kommet under løbet i Brugg og skyldes højst sandsynligt, at jeg løb i våde sko og strømper i 5-6 timer, før jeg skiftede. Det virkede ligegyldigt, da regnen væltede ned, så jeg ventede, til det stilnede af.

Da jeg ville klippe neglen, opdagede jeg, at der kom væske ud, og det gik op for mig, at neglen faktisk var temmelig løs. Med mindre en negl falder af af sig selv, bør man lade den sidde, evt. tapet fast med noget fixeringstape. Man skal aldrig, som jeg gjorde i min dumskab, klippe neglen ned. For når neglen ikke er helt løs endnu, er huden neden under ofte ikke hærdet nok. Det gjorde ondt - rigtig ondt - på aftenturen, når tåen (trods en lille forbinding) ramte overlæderet. Ved sengetid gjorde den så ondt (nok fordi jeg absolut skulle løbe i stedet for at holde mig i ro), at jeg måtte tage Panodil for at sove. På daværende tidspunkt humpede jeg faktisk rundt, fordi jeg ikke kunne træde ned på foden.

I dag holder jeg mig i ro!! Jeg heler altid meget hurtigt, så jeg er (næsten) sikker på, at det er ok i morgen. Men i dag går jeg rundt med en bar fod for at aflaste og give luft til tåen. Det gør såmænd også for ondt at have sko på :-]

Dvs. der bliver lige den ene time, hvor jeg skal til træning. Jeg har meldt mig ind i Fitnessdk. De kører med et tilbud, hvor man sparer indmeldelsesgebyret (slutter i morgen), og lidt simpel hovedregning omkring kontinuerlig styrketræning kontra betaling til fys.behandlinger faldt hurtigt ud til centrets fordel.

Planen er at gå til mave/ryg om mandagen. Jeg har tidl. gået hos Jeanne, der er instruktør, og hun er skrap, så det skal nok blive en effektiv time. Desuden vil jeg gå til bodypump onsdag og fredag. Det er holdtræning med vægte. Jeg er ikke så vild med at træne vægte foran de store drenge ved det kæmpestore spejl i træningslokalet, så holdtræningen er en god løsning. Det er godt at træne med vægte, da det både giver styrke og træner balancen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar