mandag den 5. oktober 2009

Tak

Tusind tak for tilkendegivelserne af, at det er ok at forsætte bloggen i samme stil som nu vinteren over. 21 ud af 27 stemmer er overbevisende nok til mig :-) Specielt er jeg glad for Katrines indlæg "jeg tænker endda af og til derude med løbeskoene på, når det bliver lidt hårdt eller jeg skal tage mig sammen for at komme afsted, at når du liiiige napper en lille tur på 15-20 km, skal jeg holde op med at pive". Det har jeg hørt flere gange tidl., primært fra kvinder, og hvis jeg kan inspirere folk til at tage løbeskoene på, så er det i mine øjne den største kompliment, jeg kan få som løber :-) Og nu til dagens indlæg: Jeg er færdig med kost- og motionsregistreringen til de studerende fra Ankerhus Seminarium. Nu har de et par uger til at udarbejde et forslag til en ny og helt sikkert meget sundere kostplan for en supermotionist. Jeg glæder mig til at se, hvad de kommer frem til. I går var jeg ude og træne intervaller! Det er store nyheder, for det sker ikke ret ofte ;-) Hvis man kan kategorisere ultraløbere, så hører jeg vist under den 'dovne ultraløber'. Jeg vil gerne løbe mange km, men jeg er ikke meget for at lave den træning, der helt sikkert vil gøre mig til en bedre løber: intervaller og tempoture. Jeg elsker at løbe i et stabilt roligt tempo, og det er jo fint nok, men hvis jeg vil højne min syregrænse og dermed min udholdenhed, så skal der lange intervaller til. 6 x 1000 meter med 500 meter jog imellem. Jeg bliver aldrig god nok til at presse mig selv til det yderste, men mindre kan også gøre det. Princippet med at træne intervaller til man har blodsmag i munden, må være en mandeting! Dagen efter intervaller skal der passes lidt på. Jeg var lidt øm i baglårene efter den uvante træning, og da det samtidigt blæste en del, trak jeg i et par vintertights for at holde musklerne varme under den langsomme tur. En restitutionstur skal være i laaangsomt tempo, så jeg lå i 6 min/km på hele turen. Nød det dejlige solskinsvejr. Udsigten over Furesøen. Heste, køer og får på markerne. Mentalt var jeg nu ikke helt indstillet på en lang tur, men så brugte jeg et lille trick. Først løb jeg 11 km, så forbi hjemmet og få lidt at drikke og et stykke kage, nulstillede turen mentalt og løb 10 km mere. .

1 kommentar:

  1. Hej igen :-)
    Det var da dejligt, at du var glad for min kommentar. Og jeg mener det virkelig. Især på de lange ture (altså 12-18 km for mig :-) hjælper det at tænke på andre "sejtrækkere" som dig. Derudover følger jeg med i alle dine overvejelser og refleksioner over kost, træning og udstyr.
    Dejligt at du bliver ved. Jeg kommer forbi igen - og igen og igen! :-)
    God vind :-)

    SvarSlet