onsdag den 21. oktober 2009

Styrketræning

Nu har jeg fået lagt et styrketræningsprogram i fitnesscentret. Min erfaring har været, at man får et 'allround'program stukket i hånden uden den store hensyntagen til individuelle behov. Heldigvis tog jeg fejl :-) Mads havde helt tjek på øvelser, der er velegnet til løbere, så nu skal jeg i gang med mave, ryg og benøvelser både i maskiner og med frie vægte. Programmet tager ca.45 min. Planen er at lave øvelserne før holdtræningen mandag, onsdag og fredag. Jeg har vist pådraget mig en mindre muskelforstrækning i maven. Hvem skulle have troet, det kunne ske for en løber? ;-) Smerterne i ve. side af maven opstod under søndagens træning med stor bold. Jeg mærker ikke noget, med mindre jeg træner mavebøjninger, så om det får indflydelse på lørdagens 6 timers løb, er jeg ikke klar over. Styrketræningen blev afsluttet med 1 times pilates, så nu skal der slappes lidt af, inden jeg skal i nattevagt. .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar