onsdag den 7. oktober 2009

Men først skal vi igennem vinteren

Det er meget fint at have store planer for året 2010, men først skal jeg jo helskindet igennem vinteren. Helst i bare nogenlunde form, så der ikke skal startes fra bunden, når vi er i januar :-/ Jeg ved, jeg bør lægge mere vægt på træning af mine mave- og rygmuskler. Med en slidt lænd og en diskusprolaps for et par år siden burde jeg tage det langt mere alvorligt, end jeg gør! Ultraløb er hårdt for ryggen, så hvis jeg ikke vil ende som 5 km løber (med mindre det er af egen fri vilje), så bliver jeg simpelthen nødt til at tage mig sammen! Så nu er jeg igen ved at være klar til en omgang i et fitnesscenter. Det giver også mulighed for indendørs træning, når vejret er allerværst, men de dage kan jo heldigvis tælles på max. 2 hænder. Jeg har stadig vinterens træning i sneen i Drammen i stærk erindring! Det er unægteligt meget lettere at være løber i Danmark :-) Tilbage til fitnesscentret... Min nattevagtskollega fortæller mig, at NOVO har en firmaordning med 'fitness.dk', som jo mildest talt er alt for dyr at gå i! Dvs. at jeg kan få medlemsskab til nedsat pris, så det må jeg lige have undersøgt nærmere. Jeg har tidl. gået i deres center i Birkerød . Lækkert sted, men mange mennesker - hmmm! Dengang var jeg meget glad for at gå til pilates, så det vil jeg helt sikkert tage op igen. De har også fået mave/ryg-hold, så det er jo oplagt at prøve det af. Ellers er det primært træning med frie vægte, som anbefales. Det rammer flere muskelgrupper på én gang i forhold til maskinerne (som man iøvrigt altid skal stå i kø for at bruge). Jeg ved, at der kun vil være tale om en tidsbegrænset periode, for jeg duer ikke til indendørstræning. Jeg vil ud og mærke naturen. Det er jo bl.a. derfor, at jeg er løber. Men kan jeg bare holde ud vinteren over, vil det klart være en gevinst, når træningen skal trappes op igen. Realistiske mål er alfa og omega! Og det realistiske er nok 3 x ½ time om ugen + 1 x pilates. Det kan så blive krydret med lidt luksus, for stedet har også dampbad og sauna, og jeg elsker at ligge i sauna :-D .

4 kommentarer:

  1. Hej kan se du har planlagt Barcelona marathon, har den også i tankerne, kender du løbet???

    Skal du løbe Rudersdal d. 14 nov. ????

    SvarSlet
  2. kan se du skal løbe Grenaa 6T. så du løber vel ikke d. 14 nov.

    SvarSlet
  3. Hej May-Britt,

    Jeg har selv dyrket en del styrketræning pga dumme knæ.
    Jeg er blevet helt glad for det, - det er en god fornemmelse at mærke ryg og mave, ja hele kroppen bliver stærkere.
    Måske du også kan blive glad for det henad vejen ! :)
    (jeg ved godt der er intet der kan slå en god løbetur i frisk luft)

    Vh Karina

    SvarSlet
  4. Hej Lasse
    Jeg kender ikke Barcelona Marathon, men det er jo en fantastisk måde at se byen på, så jeg løber det i forbindelse med et ferieophold i byen. Ærgerligt at Barcelona ikke spiller på hjemmebane i samme weekend :-(

    Jeg løber ikke Rudersdal Marathon d.14.11. Ikke pga. løbet i Grenå, men pga. en portvinsaften dagen før ;-)

    - og til Karina: jeg plejer at synes, styrketræning er ok i begyndelsen, men som regel bliver jeg træt af det hen ad vejen. Jeg håber virkelig, at jeg kan få det indarbejdet så meget i løbet af vinteren, så jeg vil forsætte, når træerne springer ud. Der er ingen tvivl om, at min ryg har godt af det!

    SvarSlet