mandag den 19. oktober 2009

Der er ved at tegne sig et billede

I de sidste 10 dage har jeg fået afprøvet nogle forskellige hold i fitnesscentret. Mave/ryghold, boldhold samt forskellige spinninghold. Det betyder, at jeg er ved at have en idé om hvilke hold, jeg vil følge. Mave/rygholdet må jeg droppe, da jeg får brandsår bagpå af at lave gulvøvelserne :-/ Derfor er jeg skiftet til holdet med den store bold, og jeg er ikke længere i tvivl om, hvor min mavemuskler sidder, og at de i den grad trænger til at blive trænet op! Spinning er meget præget af instruktøren, så det gælder om at finde en, der passer til mit temperament. Ham, der passer bedst til mig, underviser desværre kun om fredagen; til gengæld er det så 1½ times træning af en lidt militaristisk instruktør :-D Jeg skal helst have en, der presser mig, og bliver man mere presset end når instruktøren efter en times træning hopper af cyklen og begynder at tjekke cyklernes belastning, justerer lidt hvis der ikke er nok på, råber 'kom så - du kan godt', så man ikke tør andet? Jeg er slet ikke i tvivl om, at spinning er et forrygende suppliment til min løbetræning. Jeg følte mig ikke helt så besværet under gårsdagens løb, og det er i hvert fald ikke løbetræningens skyld. I øvrigt er jeg avanceret en plads, så jeg nu er nr.9 ud af ca. 208 kvinder (Det er lidt svært at tælle på resultatlisten. Deltagerne er ikke nummereret). Det er jo ingen skam at tabe til kvinder, der løber marathon på under 3 timer :-) Faktisk er jeg rigtig glad for resultatet. Jeg var sikker på, at jeg var i langt dårligere form. Det er jeg formodentligt også, når vi taler om ultradistancer, men nu synes jeg i det mindste, der er noget at bygge på :-) Jeg er langt fra sikker på, at jeg overhovedet kan løbe 6 timer på lørdag. Hvis jeg har ret i min antagelse, dropper jeg løbet i Grenå om 4½ uger, og så begynder jeg forfra med at bygge formen op stille og roligt. .

1 kommentar:

  1. ...spændende at læse om dine tanker og overvejelser pt. Hvad mon det bliver til med dine drømme og ambitioner :)
    Uanset om du er løbetræt lige nu eller ej er jeg i hvert fald sikker på du vil være flyvende ved 6 timers løbet. Du har klaret 6 DAGE og selvfølgelig har du bare en råstyrke og vilje, som ikke er sådan at knække. Held og lykke
    Karina

    SvarSlet