tirsdag den 27. oktober 2009

AV!

Den positive indgangsvinkel til dagens blog er, at der stadig høstes erfaringer af lørdagens løb. Desværre er det negative erfaringer! Jeg mærker kun lidt til baglårene, når jeg går, så jeg havde regnet med, at en langsom tur på 10 km var OK i dag. Langsom - det blev den. Og kort!!! Så snart jeg begyndte at løbe, kunne jeg mærke, at venstre baglår har det ikke godt. Højre mærker jeg meget lidt til, men venstre er stadig meget medtaget. Det var som at løbe i slow motion fra begyndelsen, og det blev kun værre. Da 4. km blev løbet i 6.30 min/km, var det tid til at stoppe. Gik resten af vejen hjem for ikke at forværre skaden yderligere. Folk, der kender mig, vil være rystet over den næste udtalelse: jeg stoppede op for at strække ud under turen! Der er delte meninger om udstrækningens effekt, men efterhånden er man vist blevet enige om, at den ikke betyder noget for restitutionen, men den er gavnlig for smidigheden. Så det er en smagssag, om man skrækker ud, og jeg er en af dem, der næsten aldrig gør det. Så når jeg føler, at det er nødvendigt at foretage udstrækninger under en tur, er den helt gal! Planen er, at jeg skal løbe halvmarathon (Skovmaren i Hillerød) på søndag sammen med løbeklubben, men nu må jeg se, hvordan resten af ugen forløber. Det er årets eneste halvmarathon, så det er lidt ærgerligt, hvis jeg går glip af den. På den anden side er jeg ikke så vild med disse sprinterdistancer, hvor man løber med tungen ud af halsen hele vejen ;-) .

2 kommentarer:

  1. Hej May-Britt,

    Mon ikke du skulle give dig selv en god gang massage og måske noget sauna/dampbad? Lidt selvforkælelse....

    Rigtig god bedring med baglårene i hvert fald!

    Til dit forrige indlæg - jeg håber jeg en dag får belæg for at kunne diskutere ultra-filosofi og strategi med dig. Men indtil videre må jeg nøjes med de korte ture.

    Venlig hilsen
    Karina

    SvarSlet
  2. Jeg kjenner igjen problemene du har. Regner med at det er såkalt hamstring bak låret. Jeg har selv fått det tidlig i enkelte løp, og det oppleves som en strekk som du kan fortsette med i løpet om det går sakte. Men etterpå krever det noen dager rolig bevegelse. Gåing er fint, det samme kan sykling og svømming. Massasje hjelper på, og min erfaring er at med forsiktighet er problemene borte i løpet av 5 dager!

    SvarSlet