torsdag den 8. oktober 2009

Cyklingen

Jeg cykler til og fra arbejde. 13 km = ca.35 min. Kuperet rute på udvalgte steder. Det er jo et fint supplement til løbetræning, men der er bare en hage ved det: kroppen vågner op på vejen hjem om morgen, og jeg sover derfor alt for dårligt efter nattevagten. Har svært ved at falde i søvn og vågner flere gange i løbet af de 4-5 timer, det bliver til. De sidste par uger har jeg derfor prøvet at tage toget i stedet for, og det giver en meget bedre søvn, når jeg kommer hjem. Jeg sover nu 5-6 timer. Stadig ikke meget, men nu er det sammenhængende! Den nedsatte søvnmængde (jeg har det bedst med 7 timers søvn) indhenter jeg fra fredag til lørdag, så det bekymrer mig ikke, når der kun er tale om 4 nattevagter. Men det bekymrer mig, at jeg ikke sover sammenhængende, fordi kroppen ikke får hvilet godt nok. Så nu overvejer jeg at tage toget permanent.En ordentlig søvn er supervigtig, når træningen igen skal trappes op. Og hvis jeg så får taget mig sammen til at gå i fitnesscenter ved siden af løb, får jeg vist rigeligt motion dagligt ;-) Lige en lille filmanbefaling: TV3 sender de 3 film i serien om Jason Bourne fredag til søndag aften. Supergode film med Matt Damon :-) - og så skal vi have klaphatten på lørdag aften. Danish Dynamite :-D .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar