fredag den 5. august 2011

Nye blodprøver

Ups! Jeg hører måske alligevel ind under kategorien 'gammel'. I hvert fald 'ikke helt så ung, som jeg føler mig'-gammel.

Som I ved, har jeg deltaget i et forsøg på RH for 1 måned siden, og i dag er jeg blevet kontaktet af lægen, der er tilknyttet projektet. Mit calcium niveau er lidt lavt, så jeg bør overveje at tage kalktabl. Futura Kalk - here I come..

Jeg har en lille alarmklokke i baghovedet, der fortæller, at man ikke kan optage 800 mg calcium på én gang, og jeg derfor skal dele det dagl. indtag i 2 (tbl. er på 400 mg), men jeg kan ikke huske, hvor jeg har info fra. Hvis nogen kan bekræfte dette, må man meget gerne skrive en kommentar eller sende mig en mail direkte. På forhånd tak :-)

Der er også nogle uregelmæssigheder omkring mine hormon-prøver, men det skyldes formodentligt en lab.fejl, så jeg skal have taget nye prøver på mandag. Jeg har helt bevidst undladt at spørge, hvad fejlen går ud på, for hvis alt er, som det skal være, er der jo ingen grund til unødig bekymring.

Der er kommet et nyt online ultraløbsmagasin Nordic Ultra

Jeg har skrevet til arr. af Stockholm Jubilæumsmarathon om evt. overdragelse af mit startnr. til en anden løber, hvis det viser sig, at løbet falder sammen med Etape du Tour. Jeg kunne nemlig ikke finde nogle regler omkring dette på hjemmesiden. Det kan man ikke. Nr. er personligt som f.eks. i Berlin Marathon. Så er det jo bare at krydse fingre for, at de 2 begivenheder ikke kolliderer.

Aftenunderholdningen: Diamond League fra London på TV2 Sport kl. 20

2 kommentarer:

  1. Kalk/d-vitamin-tilskud tages som 2 gange 400mg fordelt på 2 doser. Jeg ville nok personligt gå efter nogen med et D-vitamintilskud på mindst 20 µg. Jeg ville vælge det billigste mærke.

    Tage det f.eks. kl. 12 og 18.

    Og hvis du på et tidspunkt sættes i antibiotisk kur med ciprofloxacin, så må dit kalk-tilskud ikke tages sammen med dette. Da calcium hæmmer effekten af Cipro.

    SvarSlet
  2. Tak Frederik. Så huskede jeg rigtigt.
    Futura Kalk indeholder godt nok kun 5 mikrogram D3-vitamin/tbl., men da jeg har et stort glas stående, bruger jeg det i 1. omgang. Jeg vil være opmærksom på en større dosis ved nyt køb.

    Tak for hjælpen og god weekend :-)
    May-Britt

    SvarSlet