torsdag den 11. august 2011

Hjemmesider fra DAF og DGI

DAF (Dansk Atletik Forbund) har lavet en hjemmeside for motionister Motion Danmark med primært fokus på løb, gang og styrketræning. Her er artikler, træningsprogrammer m.m. Du kan bl.a. læse om min løbeklubs nye, spændende løbetræningsprojekt med Brian Dåsbjerg i spidsen.

Det samme har DGI (Danske Gymnastik og Idrætsforeninger) Vores Puls
Her finder man bl.a. en fin guide til styrketræning af hele kroppen, der kan laves på stuegulvet, hvis man har mere rygrad end mig!

3 kommentarer:

  1. Puha, så er vi flyttet til Birkerød - en dejlig by.

    Men sikken et kaos på matriklen - 3 børn og flytterod, uha :)

    Det er snart til at genoptage løbet. 50 dages pause efter en omgang skinnebensbetændelse - gør at jeg nu gerne vil igang igen, igen, igen...

    SNIK - ligger i Nærum kan jeg se, som mangeårig Birkerød-borger har du da nogen kendskab til klubber i Birkerød, som kan anbefales?

    Kunne måske være sundt med lidt motiveret rolig opstart :)

    SvarSlet
  2. Vil du hellere svare "privat" - hvis alle anbefalinger ikke er lige positive, så er jeg rent faktisk kommet på fjæsbog...

    SvarSlet
  3. Når du udelukker SNIK, er Birkerød centralt beliggende for 3 klubber, alt efter hvor i byen du bor:
    Birkerøddernes Løbeklub, der træner fra klublokalet på Ravnsnæsvej samt Svaneparken.
    Furesø Løbekulb, der træner fra Furesøbad i Farum.
    Blovstrød Løverne, der træner fra Skovvang Stadion i Allerød.
    De to førstnævnte har størst fokus på fælles træning, minimalt på deltagelse i løb.
    Den sidste klub har alle niveauer fra nybegyndere til elite.

    Jeg håber, du finder en klub, du bliver glad for. Velkommen til byen :-)
    Mvh, May-Britt

    SvarSlet