lørdag den 27. august 2011

Nu må det snart være min tur!

Aflysningen af dagens halvmarathon var dråben. Ikke at jeg ville vælge anderledes en anden gang, for min familie går forud for alt, også løb selv om det måske vil overraske nogle ;-)

Jeg står godt nok noteret for et resultat i Albertslundløbet, men det er altså en yngre mand med navnet Jesper Larsen, der løb i mit navn. Han fik, med arr. velsignelse, overdraget mit nr. i går eftermiddags, og navnet blev ændret før starten i morges, men et eller andet er altså gået galt på resultatlisten. Det skal jeg have ændret, for jeg har netop fået at vide, at det var Jespers første halvmarathon, og selvfølgelig skal han noteres for præstationen.

Tilbage til  Selv om der har været gode grunde til at afmelde flere løb: rygsmerter (24H Skövde og Kastelløbet), min mors indlæggelse (2x100 Marathon, Avnø), min datters influenza (Albertslundløbet), udgifter til ny cykel (HC Andersen Marathon), så er jeg træt træt træt af at melde fra! Det er psykisk nedbrydende, og nu trænger jeg til lidt succés! Stik mig bare en tudekiks..

Jeg er i gang med lidt 'sekretær'-arbejde for coachen. Det er ikke nemt at løbe rundt i øde egne af Peru, når man er politisk interesseret, og statsministeren vælger at udskrive valg med kort tids varsel. Så jeg er ved at undersøge muligheden for, at Jesper kan stemme på Det danske Konsulat i Lima. Danmark har ingen ambassade i Peru og hører derfor under ambassaden i Bolivia. Heldigvis er han kun 5-6 dages løb fra Lima, så det burde være muligt for ham at brevstemme. Hvis han havde brugt ambassaden, ville han kunne stemme fra d. 2.-8. september, så forhåbentligt er der samme mulighed på konsulatet. Jeg venter spændt på svar fra konsulen.

Tudekiks.. Det duer jeg faktisk ikke rigtigt til, tror jeg. Der må handling til! Jeg havde håbet, at mine gode venner fra DUUL ville afholde Aarhus Indoor 24H i januar, og det ville de sådan set også godt, men kommunen har valgt at lade en lillebitte håndboldkamp gå forud for et stort slag på svalegangen rundt om hallen, så de må ikke få hallen. Grfphh!

Så er der nok kun Bislett 24H i november tilbage, og det er jo tillokkende, så jeg holder lidt øje med om startlisten  bliver fuldtegnet (max. 130 deltagere), mens jeg ser den økonomiske situation an. Jeg kan ikke forstille mig, at mine børn vil godkende en tur til Oslo som gyldig grund til ikke at få julegaver ;-)

VM i atletik
Det bliver en god dag i morgen. Kl. 11.00 løber Andreas Bube semifinale på 800 meter, og kl. 11.30 er der semifinaler på 100 meter med finale kl. 13.45. Så I Usain Bolts overlegenhed i det indledende heat? Hurtigste tid med 10.10, og han spadserede de sidste 30 meter! Der er store ting i vente, tror jeg. Tør vi håbe på en verdensrekord??

2 kommentarer:

  1. Hej Maybritt.

    Først vil jeg lige rose dig for din rigtig gode Log som jeg er fast læser af, og får meget nytig viden fra :)
    Har lige et spørgsmål ang. Road-ID som jeg har set tidligere i din log at du også har købt. :)

    Har du nogen erfaring med Æ, Ø, Å på Road-ID.?
    På sidste side af tilmeldingen, "tilbyder" de at optimere ens Road-ID. (Stille teksten ordentlig op, stavekontrol osv.)
    Skal man evt. fravælge denne service hvis man har Æ, Ø , Å i sin tekst?

    Mvh.
    Tommy

    SvarSlet
  2. Hej Tommy
    Tak for de pæne ord om bloggen :-)

    Mht. Road-ID har jeg skrevet 'BIRKERØD' på det ene, og det står med det rigtige Ø. For en sikkerheds skyld fravalgte jeg tilbuddet om optimering, så gennemlæs lige teksten en ekstra gang, før du sender ordren, men hvis du opdager en fejl eller bare ønsker en anden oplysning, får man et link, hvor man kan rette i teksten, indtil det går i trykken efter 1-2 dage.

    Mvh, May-Britt

    SvarSlet