lørdag den 13. august 2011

Skal du prøve et ultraløb i efteråret?

Jeg beklager, at bloggen kører lidt på nedsat kraft i disse dage, men sønnen er hjemme på besøg fra 'det mørke Jylland', nærmere bestemt gården udenfor Grenaa. Selv om løb fylder meget i min hverdag, så kommer familien altid først :-)

Og nu jeg er ved Grenaa, så skal det da lige nævnes, at tilmeldingen er gået i gang til et af de meget populære 6 timers løb Grenaa 6 timers løb , der afholdes lørdag d. 19. november. Stemningen, forplejningen samt afviklingen af dette løb er altid i top, så det kan bestemt anbefales til både nybegyndere og rutinerede ultraløbere.

Har man bedre mulighed for at løbe på Sjælland, vil jeg varmt anbefale 6 timers løbet i Albertslund , der har præcis samme kvaliteter som løbet i Grenaa. Eller løb begge to! For løbet i Albertslund afholdes 3 uger tidl., nemlig lørdag d. 30. oktober, og jeg står allerede på startlisten :-)

Hvis der er nogle af bloggens læsere, der har bestemt sig for at prøve et af disse løb (eller et andet 6 timers løb), skriver jeg gerne et indlæg med mine 'gode råd'. Skriv en kommentar, hvis der er behov..

6 kommentarer:

  1. Jeps - skal for første gang prøver kræfter med mere en 'blot' en marathon ... dog den 29 Oktober, i Albertslund ;)

    Jeg ser frem til oplevelsen - og hvilken effekt det har må mit korpus, at løbe så længe.

    SvarSlet
  2. Hej May-Britt

    Du må meget gerne skrive en blog om gode råd til et 6 timers løb. Jeg overvejer meget det i Albertslund. Men har egentlig tænkt mig at jeg lige vil have Berlin Marathon godt overstået inden jeg melder mig til. Plejer der at blive udsolgt ?

    Min træning til Berlin har gået super godt, jeg har løbet 55-60 km. pr. uge den sidste mdr. men nu har jeg fået ømhed i udvendig side af det ene skinneben, hvilket har betydet at jeg har holdt 3 dages løbepause og smurt med IpuTop 4 gange om dagen de sidste par dage. I dag prøver jeg om jeg kan løbe uden det gør ondt.

    Gode råd modtages ?

    Hilsen

    Mette

    SvarSlet
  3. Jeg har ingen planer om at kaste mig ud i et ultraløb lige straks, men jeg kunne rigtigt godt tænke mig at læse et indlæg omkring forberedelser og gode råd alligevel! =)

    SvarSlet
  4. Hey May-Britt!

    Det er fantastisk, at du tilbyder et blogindlæg med gode råd om ultraløb. Jeg har den sidste måneds tid overvejet at skrive til dig, netop med henblik på gode råd om ultraløb - jeg har nemlig meldt mig til 6timers løbet i Grenaa, og venter nu spændt på at få at vide om jeg er "inde" eller "ude" :)
    Ligesom Mette skal jeg løbe Berlin maraton, hvorfor jeg tænkte det kunne være interessant med dit råd til at få mest ud af forløbet træningsmæssigt mellem de to løb? Blot en ide til noget du evt. gerne måtte komme ind på :)

    Og TAK!

    Maia.

    SvarSlet
  5. Så kommer der snart et indlæg om 6 timers løb for motionister. Jeg er jo desværre ikke kvalificeret til at skrive om ultraløb for hurtige løbere, for de har sikkert en anden taktik. Jeg laver et indlæg i stil med det, jeg tidl. har skrevet om marathon, og så må i gerne stille uddybende spørgsmål :-)

    Mvh og tak for interessen,
    May-Britt

    SvarSlet
  6. Jeg glæder mig til at læse om dine erfaringer og gode råd til 6-timesløb. Jeg deltog godt nok i ALOT's løb sidste år, og det gik også godt. Det skal så bare gøres endnu bedre i år, og alle staldtips er derfor meget velkomne :-)

    SvarSlet