lørdag den 20. august 2011

Baneturneringen og DM på Bagsværd Stadion

Det har været en solrig dag. Meget varm og noget blæsende. Inden DM på 10.000 meter blev der afholdt sidste afdeling af den såkaldte Baneturnering, hvor man kårer vinderen på forskellige banedistancer efter 6 runder, fordelt på forskellige løb rundt om i landet.

Pga. det gode vejr bestemte jeg mig for at tage til Bagsværd Stadion tidligt og se de korte distancer. En blanding af meget talentfulde unge løbere og folk, der stadig kan holde et højt tempo, selv om de har passeret de unge år.
Sol, en del blæst og glade deltagere.

Rikke Rønholt (1976) er stadig meget veltrænet!

I dag var hun hare for stortalentet på 800 meter
Dagmar Fæster Olsen (1994)
Kl. 13.30 gik de forskellige heats for DM på 10.000 meter i gang. 4 heats for mænd og 1 heat for kvinder. Det betød, at jeg skulle løbe med kvinder, der havde opgivet en forventet sluttid på 36 min. Gisp! Jeg blev som ventet passeret med flere omgange. Der ikke var en sky på himlen, da vi skulle løbe, så det var stegende varmt og tilsat en del modvind på den ene langside blev det en hård omgang, men det er 10K jo altid for mig ;-)

Jeg undgik trods alt den lidet flatterende sidsteplads, og jeg er for så vidt tilfreds med en sluttid på 45:35, når jeg løb 23:20 på 5K i sidste weekend. Hvis jeg havde løbet op til 'Løbetidsberegneren' (se evt. link-boks), havde jeg løbet på 48:23, og knap 3 min hurtigere er da fint :-)

Da SNIK var den eneste klub, der stillede med 3 kvinder, vandt vi guld i holdkonk. for 45-49 år. En, i mine øjne, ligegyldig medalje når der ikke er nogen konkurrence, men her er den altså:
Guld for hold kvinder 45-49 år:
Regina Kanta (44:43:38)
Heidi Reinhardt (45:28:04)
May-Britt Hansen (45:35:69)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar