tirsdag den 16. august 2011

Info-aften hos SigmaTri

I aften var der kombineret intro- og sæsonopstartsmøde hos SigmaTri . Dvs. at der var både nuværende medlemmer og folk, der var interesseret i at høre om klubben. Ialt var vi vel 100-150 mennesker.

Johnny Petræus, der er en meget engageret ankermand for klubben, fortalte om årets resultater for klubben ved DM på sprint, kort og lang triathlon. Han fortalte om træningen, hans forventninger til medlemmerne, træningslejr m.m. Der var en god atmosfære, og jeg ved allerede nu, at det ikke bliver nødvendigt at deltage i intromødet hos Fitnessdk, for denne klub vil passe mig fint.

Jeg er stadig lidt tilbageholdende pga. udgiften til en racercykel. Jeg talte lidt med Johnny efter mødet, og hans bud er, at mit behov for en cykel, som jo også dækker en tur i bjergene, kan klares for ca. 12.000 kr. Det er rigtig mange penge, men som Lars Bergelius (Marathonløber og siden i søndags også Ironman) sagde til mig: 'Du får en rejse inkl. cykelløb foræret, og den har samme værdi som en ny cykel'. Så hvis jeg tænker på den måde, får jeg en aktiv ferie på en ny cykel for samme pris, som jeg ellers ville betale for en tur til f.eks. La Santa Sport. Men det er stadig 12.000 kr...

Jeg ville nok ikke være så meget i tvivl, hvis jeg ikke havde mit problem med ryggen. Så ville jeg faktisk slet ikke være i tvivl, men bare kaste mig ud i projektet!

Svømningen starter op i morgen, og da man har 14 dages prøvetid, vil jeg nok deltage i den, mens jeg tænker videre.

3 kommentarer:

  1. Er der fællestræning hos SigmaTri - hvor man (helst) skal møde op x antal gange om ugen? Og hvad så med din FitnessDK træning - vil det så bare være som supplement?

    Jeg spørger fordi jeg selv overvejer at melde mig til FitnessTri eller evt SigmaTri, men omvendt er jeg lidt luren ved at skulle comitte og skemalægge mig til fællestræning mv (jeg mener selv at mit trænings "drive" er stort nok til at kunne følge en træningsplan, uden at jeg skal være på et hold).

    SvarSlet
  2. Hej Henrik

    Det er synd, at du ikke var med til info-mødet, for det var rigtig godt, og man fik samtidigt en fornemmelse af atmosfæren i klubben.

    Der er 3 fællestræninger om ugen: herrerne svømmer om mandagen (kv. om onsd.), alle løber tirsdag og så er der cykling søndag formiddag. Disse 3 pas forventes det, at man i stor udstrækning deltager i for at fremme klubånden. Derudover er der ekstra træning, hvis man har tid og lyst: cykling lørdag og svømning søndag.

    Klubbens hjemmeside www.sigmatri.dk er meget informativ. Der er 14 dages prøvetid for alle, hvor man deltager i de forskellige træninger og først derefter melder sig ind.

    Aldersgruppen er selvfølgelig spredt, men hovedparten er mellem 35-45 år.

    Fitnessdk. skal bruges som suppl. med bodypump/styrketræning samt spinning til vinter.

    God træning
    May-Britt

    SvarSlet
  3. Takker for svar ... og havde jeg læst dit nyeste indlæg (om Newline) først, så havde jeg læst teksten med de tre træningsdage :D

    Lyder tilforladeligt, og enig i at både klubånd og inspiration er givtigt ved fællestræning. Og så er man jo heller ikke (så meget) Lonely Rider, når slaget skal slås. Jeg må vist hellere kontakte Hr Petræus, for at høre om plads og prøvetid :)

    SvarSlet