søndag den 7. august 2011

En sjov aften i Helsingør

Det var en sjov aften i Helsingør. Ikke ret meget celebrity, men masser af øl, vin, pølser, kage, is og pizza, og det er bestemt ikke Anders og min skyld, hvis der er overskud på VIP-kontoen efter aftenens løb, for vi tog godt for os af sagerne :-D

Her kommer en lille billedkavalkade af aftenen:

Øl i den ene hånd og is i den anden hånd.
Et ret godt billede af hvordan vi så ud det meste af aftenen.

Først havde vi sat os op på tribunen, men vi så faktisk langt bedre ved hegnet,
så der stod vi det meste af aftenen. Når vi ikke lige var i boden efter nye forsyninger..

Jeg var rigtig dårlig til at fange rytterne, når de susede over målstregen med 50 km/t

Men Anders kunne det pjat! Han har også øvet sig i flere år under Tour de France.
Her kommer Michael Rasmussen over stregen.

Vi stod lige overfor præmiepodiet.

Vi fik også en enkelt sodavand, økologisk ovenikøbet,
men den smagte forfærdeligt, så det stads holdt vi os fra resten af aftenen!

Ingen celebrity? Jeg fandt da TV2 Sportens cykelekspert fra Tour-studiet
Henrik Jul Hansen. Det var alt, hvad det kunne blive til..


Bortset fra en kortvarig periode med let regn holdt det tørvejr på en lun og festlig dag i havneområdet i Helsingør. I ville blive rystet over hvor meget vi nåede at indtage af proviant, men jeg kan røbe, at listen bl.a. indeholder 3 stk. af denne slags

3 kommentarer:

  1. Åhr - is! =)

    Jeg var i Frederiksværk og se den tidlige etape, hvor rytterne kørte fire gange rundt på en strækning der indeholdt byens aller, aller værste bakker - målstregen var lige på den allerstejleste, der da også fik splittet feltet lidt op efter de første to opkørsler.

    Jeg er ikke den store cykeltosse, men det ér altså imponerende at se sådan et stort felt med så meget fart på. Og cykler der bremser på vej ned ad stejle bakker lugter også ret gennemtrængende af brændt gummi! =)

    SvarSlet
  2. Sådan helt off topic i denne forbindelse, må jeg så komme med et par kommentarer til din løbeplan?

    5K den 14., 10.000m 6 dage senere, 3 dage efter 10 km og 4 dage senere ½ maraton. Hvis jeg var dig, ville jeg vælge. Vil du løbe DM i 10.000m, og altså løbe all in, giver det ikke mening med hverken 5 eller 10 km så tæt på. 10.000m er HÅRDT, og du vil slet ikke være restitueret til 10 km konkurrence 3 dage senere. Om du vil være helt klar til ½ maraton konkurrence efter en uge, ville jeg lade være et ret åbent spørgsmål.

    Hvis jeg var dig, ville jeg også træne kortere intervaller end 1000m, når det gælder 10.000m. Jeg ville i stedet løbe 400m intervaller og løbe dem hurtigere.

    Bare et par kommentarer, som du kan tage eller smide ud.

    kh Helle

    SvarSlet
  3. @ Annie: Det er altid noget særligt at opleve sport LIVE, så med mindre man er totalt anti-sport, skal man ikke snyde sig selv for den slags oplevelser, når de rammer lokalområdet :-)

    @ Helle: Jeg er helt klar over, at løbene har hobet sig op, og det er især DM, der laver lidt rod i planen, men jeg havde svært ved at sige nej, når klubben manglede den 3. løber for at stille hold i K 45-49.

    Derfor bliver løbene også løbet med forskellige formål:
    DM er naturligvis all-out, som du skriver. Ikke at det betyder noget hurtigt resultat i mit tilfælde, men jeg skylder klubben at yde mit allerbedste.
    5K i Sorgenfri er bare for hyggens skyld, når jeg alligevel står på Kongevejen for at se cykeldelen af CC.
    Kastelløbet er også ren hygge og bruges som alm. træning.
    Albertslund Halvmarathon løber jeg, fordi jeg har overtaget et nr. fra en god løbeven, der er blevet skadet. De laver altid nogle gode arr. i Albertslund, og så bliver løbet en del af min træning. Altså heller ikke et løb for en hurtig tid.

    DM på 10.000 meter er ikke mit fokusløb. Det er DM i marathon, og derfor vælger jeg de lange udholdenhedsintervaller.

    Jeg skulle nok have uddybet dette tidl., når jeg ved, at der sidder folk med stor forstand på de korte distancer og læser med :-)

    Kh, May-Britt

    SvarSlet