tirsdag den 9. august 2011

Så er landsholdet til VM i 100 km løb  i Holland off.gjort. Det bliver 3 rutinerede landsholdsløbere Charley Prødel (PR 7.58.49), Ole Karlsen (PR 7.38.31. Ole løb 7.34.28 ved VM i Gibraltar 2010, men denne tid er ikke anerkendt af IAU, da ruten ved en kontrolopmåling var 97 meter for kort), Poul Petersen (PR 7.49.48) samt debutanten Thomas Skytte (PR 7.39.06), der skal repræsentere de danske farver d. 10. september. Mere om det, når tiden nærmer sig.

Min ryg er begyndt at give problemer igen, og jeg har en stærk mistanke om, at det skyldes den genoptagne cykling til arbejde. Det gik så meget fremad, at jeg for første gang i månedsvis følte mig næsten smertefri, da jeg startede på at cykle igen i sidste uge. Nu er tilstanden næsten den samme som før min selvvalgte 1 måneds cykelfrie periode, hvor jeg i stedet for kørte med toget på arbejde. Det er heldigvis sådan, at jeg har 1 uges ferie fra på fredag, så nu har jeg bestemt mig for at tage toget de sidste 3 nattevagter. Det giver 2 ugers hvile til ryggen, hvor jeg kan have fokus på rygtræning i centret samt mit løb.

Det mystiske (og lidt rystende for en langsom løber som mig) er, at jeg faktisk er mest smertefri, når jeg løber intervaller. Weekendens halvlange ture har ikke gjort ondt, men der har været en slags 'spænding' over lænden. Under gårsdagens intervaller mærkede jeg ikke det mindste. Måske skal den bare have nogle tæsk, den ryg ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar