onsdag den 1. december 2010

Marathonåret 2011

Det ser ud til, at Jesper får sin vilje mht. ultraløb eller ej i 2011. Jeg har jo åbnet en lille dør på klem for at deltage i VM, når det bliver flyttet til slutningen af året, men i følge en normalt pålidelig kilde er arr., der er i spil, Sydkorea.

Hvis det er tilfældet, skal jeg helt sikkert ikke til VM. For det første pga. rejseomkostningerne, som man dækker personligt. Så kommer tidsforskellen, betonunderlaget (hvis det er samme løb som i 2008), smogen, varmen og sidst, men ikke mindst, den spændte situation med Nordkorea.

Men intet er afklaret endnu, og der kan jo komme en anden arr. ind fra højre, så jeg er stadig afventende...

Men det bliver marathon, der er i højsædet! Nogle få konkurrencer, hvor det gælder tiden samt flere løb, hvor det tæller som et langt træningspas i gode løbevenners lag. Jeg savner at rejse rundt i landet og opleve Danmark løbende.

Efter at cannonball-løbene er dukket op, er der ikke samme rejseaktivitet blandt dem, jeg normalt fulgtes med. Løbene opstod, så man kan få mange marathons for få kr. og uden det store tidsspild, der er ved at rejse mellem landsdelene.

Men jeg er ligeglad med antallet af marathons, jeg har løbet. Klub 100 er ikke et mål for mig. Jeg vil hellere satse på oplevelserne, og jeg er derfor gået i gang med at studere mulighederne for 2011. Et af de løb, der bliver rost allermest for sin skønhed, er Storebæltsmarathon, men afholdes det i 2011? Nej! Pga. et bro-halvmarathon :-(

Der kommer marathon i forbindelse med Hedelands Bjergløb i april, men det er samme weekend som Cph. ultramarathon i Albertslund, og jeg kan godt lide ALOT´s løb, så den står lidt og vakler.

Så overvejer jeg Naturstimarathon i juni og Jerks fødselsdagsmarathon i august. Nej, sidstnævnte overvejer jeg ikke. Der venter jeg bare på, at tilmeldingen åbner :-)

Hovedløbet er Berlin Marathon i september! Træningsplanen frem mod dette løb skal laves søndag/mandag, når Jesper er på besøg. Så må jeg se, hvor mange marathontræningsture, jeg får lov at putte ind. Gode forslag modtages med glæde...

4 kommentarer:

  1. Holstebro bymaraton i Februar er et rigtigt godt loeb. Ruten gennemloebes 6 gange, glade arrangoerer og hjaelpere hele vejen.
    Jeg har selv loebet 1/2maraton ruten nogle gange.
    /Anne

    SvarSlet
  2. Hej Anne
    Jeg har deltaget i Holstebro Marathon et par gange, så jeg kender løbet. Men jeg er lidt tilbageholdende med at tilmelde mig pga. risikoen for en vild vinter kombineret med en meget lang rejsetid.
    Men det er rigtigt, at det er et godt løb (men en hård bakke sidst på omgangen!) med en god stemning.

    SvarSlet
  3. Meget forståeligt, vejret har tidligere vist sig fra sin mest vinterlige side til Holstebro bymaraton.
    Jeg er Mejdal GIK Motion loeber, så derfor kender jeg loebet godt både som loeber og hjaelper.

    SvarSlet
  4. Hej
    Der er jo også Samsø maraton, som vist er et rigtig godt løb. Og Horsens den 9. oktober.
    I aften er der møde i min løbeklub, der skal tales om Istanbul maraton... det er i oktober (hmm ja kollidere måske med Berlin) Men det ser ellers godt ud.
    Desværre kan jeg ikke komme med til mødet, - ingen bil, ingen bus...
    Kh Karina

    SvarSlet