mandag den 6. december 2010

Værre end jeg troede!

Så er der snakket marathonplaner, og det har større konsekvenser, end jeg havde forestillet mig!

Jeg var forberedt på 3 kvalitetspas om ugen (interval, tempo samt udholdenhed) , men at det længste træningspas bliver på max. 2½ timer (helst kun 2 timer) havde jeg ikke set komme. Forklaringen er, at længere pas ødelægger det, jeg opnår ved intervaltræningen.

Men skal jeg løbe færre km? Nej! Nå, hvordan skal jeg så løbe op til 160 km om ugen, når jeg rammer max? Jeg skal løbe flere pas om dagen! What???

Til Jespers store overraskelse sagde jeg, at det ikke er realistisk fra tirsdag til fredag, når jeg arbejder. Let´s face it - jeg er ikke elite-marathonløber, og jeg vil gerne have et liv ved siden af. Det kom tilsyneladende bag på coachen, men jeg mener godt, jeg kan blive hurtigere uden at ofre alt på alteret.

Så jeg er gået i tænkeboks omkring træningen. Er jeg villig til at droppe de lange ture i 1 år for at vinde erfaring med hurtighed på længere sigt? Jeg er lidt bange for, at det hele kommer til at dreje sig om løb. At min liv skal planlægges efter, hvornår jeg skal løbe i stedet for, at løbet planlægges efter mit 'andet' liv. Måske jeg kan finde en kombi-version?

Jeg har talt med Louise fra projektet 'Løb og muskler' på Rigshospitalet, og jeg skal til de to lange undersøgelser á 5 timers varighed d. 17. og 24. januar. Jeg må ikke være fysisk aktiv dagen før undersøgelsen, så jeg må droppe Allerød serieløb d. 16.1. Hvad gør man ikke for videnskaben?

Jeg skulle have været hos David i formiddags, men han måtte aflyse. Han var faldet og have slået hovedet - under løb! Og vi snakkede ellers om skridsikre trailsko i mandags...
Ny tid bliver onsdag morgen.

Pas på jer selv derude!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar