lørdag den 25. december 2010

Årets juletur

Jeg har tidl. fortalt, hvordan jeg mødte Jesper til et løb, og siden dengang har vi hvert år, når han ikke har løbet World Run, løbet en juletur sammen. Jespers forældre bor 6 km fra mig, så det lykkes altid at få en aftale på plads. Denne tur inkluderer naturligvis en udveksling af en mindre julegave :-)

Først afsted på 14 km i sneen, bl.a. gennem en del af Vaserne, så Jesper fik nogle indre billeder med til Sydamerika. Det var, som altid, en rigtig hyggelig tur, og snakken går fra vi starter til vi når målet. Samtalen handlede naturligvis mest om det forestående WR, som genoptages d. 1.1.11., og hvor afrejsen fra Kastrup finder sted om 2 dage. Dermed blev denne tur også den sidste af en lang række fællesture - men kun for en tid. 2 år går hurtigt, og vi holdt forbindelsen vedlige under hele 1. del via sms og mails, så mon ikke også det lader sig gøre under 2. del? Men det er jo stadig lidt vemodigt at tage afsked for lang tid med et menneske, man jævnligt (faktisk ofte) har kontakt med...

Tør du løbe med denne mand? :-D
Urban Ninja...
Min gave til Jesper var en lille bog. Måske er nogle af jer så heldig, at i kender Frisk fisk til inkaen af Klaus Rothstein. En lille bog med 42 essays om at løbe. En bog, der er udsolgt fra forlaget og er totalt umulig at opdrive! Kun med forfatterens hjælp lykkedes det at skaffe et eksemplar, oven i købet signeret, til veje, og den gjorde stor lykke. Pudsigt nok kender Jesper lidt til Klaus, der har undervist på Marie Kruses Skole, da Jesper var elev. Sådan blev det faktisk en lille ring af historie, der smeltede sammen, uden at jeg vidste det.

Eller det troede jeg efter hvad Jesper sagde... for en mail fra Klaus fortæller, at sandheden er, at det er hans bror Mikael, der underviste på skolen. Mon Mr. World Run er ved at blive gammel? ;-)

Julehygge efter turen inkl. julegaveuddeling.
Et knus til farvel med ønsket om en god tur...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar