torsdag den 30. december 2010

Status for 2010

Morgendagens blog er nærmest forudbestemt til at handle om Socialmarathon, så jeg gør status for løbeåret 2010 allerede i dag. Der har været suveræne oplevelser, godkendte oplevelser, lærerige oplevelser og en enkelt nedtur.

Nedturen er naturligvis, at jeg måtte udgå af 24 timers løbet i Brugg med en skulderskade efter en rigtig god træningsperiode. Der er intet positivt at hente fra den oplevelse, så den ryger bare i glemmebogen.

De lærerige oplevelser er dem, hvor det ikke går som planlagt/håbet, men hvor jeg alligevel henter erfaring til fremtidige løb. Til nogles overraskelse hører GUCR til i denne kategori. Det har krævet meget bearbejdelse at få dette løb opfattet som en positiv begivenhed. Selvfølgelig er det godkendt at fuldføre et løb, hvor halvdelen af feltet udgår, men det var langt fra den tid, jeg havde håbet på. Det lærerige ligger i, at jeg var i konkurrence i 42 timer uden søvn samt det mentale i at fuldføre trods en knæskade og 12 timers gang. Desuden var det mit første løb med rygsæk pga. få depoter, så jeg lærte også en del om, hvad jeg har behov for at have med, og hvad jeg kan lade ligge i centrale depoter til senere afhentning.

De godkendte oplevelser er, at jeg er blevet hurtigere på de korte distancer. Forbedring af tiderne på 5 og 10 km, men stadig uden at være hurtig. Her venter mere træning i det kommende år.

De suveræne oplevelser. Dem, der gør løb til noget helt specielt!
Über alles - Hamburg Marathon! Det var en helt igennem perfekt oplevelse, ikke kun pga. en fantastisk forbedring af både halv- og marathontiden, men fordi løbet bare føltes så cool hele vejen. Når man rider på en bølge...Det kan ikke beskrives, det skal opleves. At ramme dagen er bare det fedeste, der findes!

Men også træningsforløbet frem mod Brugg står meget højt på listen, for det kørte bare, og jeg kunne løbe flere km om ugen end jeg troede, uden at kroppen og hovedet sagde fra. At føle træningen virker, giver en stor tilfredsstillelse, og den tager jeg med mig ind i 2011 mod nye mål.

Hvor mange km er det blevet til i 2010? Som sædvanligt aner jeg det ikke. Tæller ikke den slags. Men et skud er, at jeg har løbet omkring 4000 km. Måske mere. Måske mindre.

2 kommentarer:

  1. Hej May-Britt
    Det er jo en masse oplevelser at gøre status over, både gode som dårlige - men det lyder som om du alt i alt er godt tilfreds med året der gik, selvom det også inkluderede nogle mindre gode løb. Selvfølgelig er der da ting du kan lære af din deltagelse i GUCR, det ville da være mærkeligt andet, men uanset hvad var det enormt flot hvad du præsterede :-).
    Jeg glæder mig til at læse om dine oplevelser til socialmarathon, jeg deltager selv på den halve distance og det er mit første socialløb. Godt nytår - håber det bringer dig nye flotte sejre på løbefronten.
    Løbehilsner Gitte

    SvarSlet
  2. Hej Gitte
    Ja, jeg er generelt tilfreds med mit løbeår, men det vil da også være skørt andet som amatør. Selv om man har ambitioner, skal man jo også være realistisk.

    Vi ses måske på Amager :-)

    SvarSlet