torsdag den 16. december 2010

For firkantet?

En gang imellem ønsker jeg, at jeg er en mere 'rund' person. Altså ikke i fysisk forstand, men som menneske. Jeg er helt klar over, at jeg er meget firkantet i mine holdninger, og jeg melder skarpt ud, hvis der er noget, jeg er uenig i eller tager afstand fra. Det betyder, at jeg nemt kan komme på kant med andre, og det giver nogle slag, som ikke er specielt morsomme.

Der er flere, der har sagt til mig: hvorfor lader du ikke bare som ingenting? Hold din egen sti ren, og så lad andre passe deres.

Åh hvor ville jeg ønske, jeg kunne! Det ville gøre mange ting meget lettere for mig, hvis jeg kunne holde min mund! I går blev jeg igen hvirvlet ind i en ophedet debat, og min holdning har helt sikkert - igen - givet mig nogle færre løbevenner, fordi jeg er så kategorisk i mine holdninger. Det har taget et langt liv at blive sådan, så det står nok ikke længere til at ændre :-/

Mit håb er, at debatten har fået folk til at tage stilling. Det er debatters fornemste opgave. Om der er hold i rygterne om urent trav/løb i Skodsborg, aner jeg ikke. Men jeg tager til efterretning, at nogle tilsyneladende har set og kan dokumentere noget, og det vælger jeg at handle på. Jeg kan klart fornemme, at nogle synes, at jeg overreagerer, men det er jo min private sag, hvor jeg trækker grænsen.

Tilsyneladende vælger arr. at forholde sig tavse. Det er deres valg, men de vil nok få mere respekt ved at komme med en udmelding. Er der sket fejl, er det på med arbejdstøjet og få genoprettet den gode løbekultur, jeg selv har oplevet i Skodsborg, da løbet startede op. Nok er jeg firkantet, men jeg er også åben for, at forhold kan rettes op, og derfor udelukker jeg ikke løbet for tid og evighed.

Fra min side er sagen færdigdebatteret nu, og jeg vil i stedet for glæde mig over, at det er JULEFERIE.
Jeg har fri torsdag nat pga. kursusdeltagelse om dagen, og da sengeafd. på Steno kun har dagåbent i næste uge, og der er lukket mellem jul og nytår, holder jeg ferie til d. 3. januar. Herligt :-)

Træningsprogrammet frem mod 100 km og 24 timers løbene er lavet i en grundplan, og det er tid til at føre det ud i livet! Lige nu skal jeg mentalt have lukket skuffen for debatten, og derfor må i vente med at høre mere om planen til næste indlæg.

2 kommentarer:

  1. Jeg må indrømme at jeg selv er mere "rund" end du er, men jeg har utrolig respekt for folk som dig der siger fra og lige hvad de mener. Mange gange ville jeg ønske jeg var mere kontant.
    Du har lov at have din mening og du har lov at give udtryk for den på et forum hvor der sættes en diskussion ud til offentlig deltagelse.
    Og selvfølgelig har du lov til at udtrykke dine uforbeholdte meninger på din egen blog - det er jo frivilligt at besøge den.
    Selvfølgelig er det ikke særlig rart at blive sat på plads i det offentlige rum, men det er nok prisen vi betaler for at deltage og man kan jo argumentere for sine holdninger. Du skal kunne se dig selv i øjnene og vide at du har fulgt dine principper, trods alt er det dig der skal leve med dig selv og ikke løbevennerne der skal det.

    SvarSlet
  2. Kære May-Britt,

    Det er dejligt befriende, at man har nogle faste principper og holdninger, og det fortæller bare at du tager stilling til tingene og har en stærk vilje, og det er efter min mening vigtigt.
    Det er aldrig for sent at blive mere "rund" - det kommer med alderen, så når du runder de 60, så kan det være at du er der ;-)

    Jeg vil ønske dig glædelig Jul og held og lykke med de nye planer og mål i det kommende år.

    Vh

    Christian

    SvarSlet