torsdag den 2. december 2010

Sovepuden

Det er blevet til en sovepude at være medlem af fitnesscentret. Det er jo langt mere behageligt at træne indendørs i varmen, men det hjælper bare ikke ret meget, når man gerne vil kalde sig løber. I hvert fald ikke når man er en løber, der ikke vil træne på løbebånd.

Jeg ved, at mange har stor glæde af løbebåndet, når det er koldt og glat, men jeg kan bare ikke finde den! Jeg synes, det er hamrende kedeligt, ensformigt og for konstant. Hvor er landevejens ujævnhed, de skiftende synsindtryk og det vekslende tempo pga. bakkerne?

Det har været fint i en periode at spinne, lave combat og styrketræning, men nu må det slutte. Det bliver en hovedpude for mig, og det går jo slet ikke! Det blev ofte sådan, at når jeg skulle til spinning med udsigt til efterfølgende varmt bad og sauna, havde jeg ikke lyst til at hoppe i løbetøjet tidligere på dagen. Begrundelsen overfor mig selv blev, at jeg jo stadig motionerede og holdt formen. Man kan overbevise sig selv om hvad som helst...

Så jeg har opsagt mit medlemsskab i centret og vil fremover lave styrkeøvelser på stuegulvet, og man kan jo altid finde ½ time til mave/rygøvelser, f.eks. under TV-Avisen. 

Jeg har købt et liggeunderlag i Jysk som kan gøre det ud for en fin (men meget dyr) træningsmåtte.Jeg har en stor bold, som jeg brugte i forbindelse med genoptræningen efter min diskusprolaps, og jeg har lavet et par små håndvægte af 2 stk. ½ liters flasker, som er blevet fyldt med fuglesand (til fuglebure), så de vejer 800 gr. stk. Jeg har sørme også et par øvelser, hvor jeg bruger et kosteskaft :-D
Man skal bare være lidt kreativ, så behøver det ikke være så dyrt at få et træningscenter hjemme.

Mangler du inspiration til øvelser, er der hjælp at hente på Sportsfyssens øvelsesvideoer

Der er meget svært at lave en let og elegant overgang til Kims 20-dobbelte ironman i Monterrey, så jeg kaster mig bare ud i det.


Kim har modtaget denne opmuntrende T-shirt.
Den siger jo alt :-)

Kim ligger i tæt kamp med svenske Greger om 3. pladsen. De har rundet 500 km, så vi nærmer os enden og hvilken afslutning, der er i vente! Greger har annonceret, at han er i mål på søndag eftermiddag, så snart kaster Kim alt ind. Han satser hele butikken og vil løbe de sidste 36 timer uden hvil. Han må være sindssyg, når han bare overvejer det efter foreløbig 434 timers konkurrence!

Læs meget mere om udviklingen på Kims hjemmeside , hvor teamet har lovet at intensivere opdateringerne. Til gengæld beder de om, at man vil sende opmuntrende hilsner til Kim. Han henter meget motivation i hilsnerne, så jeg kan kun opfordre alle til at sende en hilsen via hjemmeside.

Vi kan da ikke lade Kim blive slået af en svensker pga. manglende opbakning vel???

1 kommentar:

  1. Efter min mening en fornuftig meget rigtig beslutning mht træningscenter. Jeg laver også mange øvelser derhjemme (efter instruktion fra fyssen) og de hjælper lige så meget som dem i centeret. Min søn som er et år for ung til at måtte komme i center har lavet sine egne vægte af gammel tagbagagebærer stang og tomme skyllemiddel flasker fyldt med sand. Og en brandstige uden på huset til pull-ups.
    Men ja, det kræver diciplin og er såmænd tit nemmere fordi man ikke bruger transporttid.
    Løbebånd er ikke kun kedeligt, jeg synes man alt for nemt kommer til at løbe i et forkert tempo fordi hastigheden er så statisk. Der mangler den naturlige variation af tempo tilpasset underlag og bakker. Det er der heller ikke på den indendørs bane, men der bliver man i det mindste ikke skadet fordi man tvinger sig til et bestemt tempo.....
    Held og lykke!
    Og med det samme sender jeg selvfølgelig en hilsen til Kim.

    SvarSlet