søndag den 27. september 2009

Rudersdal Cannonball In memoriam René Fasting

Foto fra Renés sidste løb 'Run for love'. René til ve. Anders P. til hø. Bemærk trøjerne ;-) I dag blev der afholdt mindeløb for René Fasting på Rudersdal Cannonball. Vi mødtes kl.08.10 i Idrætscentret i Birkerød, hvor Tor Rønnow (løbsarr.) først bød velkommen til deltagerne og til Renés familie, der var mødt talrigt op. Det var en dejlig overraskelse at se dem :-) Han holdt derefter en fin tale om René, og det samme gjorde Jerk Langer, der sammen med Claus Ø. Christensen og jeg var sammen med René i hans sidste weekend til triple-marathon (3 løb på 1 weekend). Talerne blev efterfulgt af 1 minuts stilhed, hvor vi holdt hinanden i hånden. Et minut, hvor mange tanker og minder farer gennem hovedet. Kl.08.30 skulle alle grupper afsted. Vi skulle helst nå forbi Rundforbi Stadion før kl. 10.30, hvor der skulle løbes 'Griseløbet' med ca.1000 deltagere. Vi var en større gruppe, der skulle løbe turen på ca.4,5 timer. Som sædvanligt gik snakken lystigt i begyndelsen, og så aftog den stille og roligt hen ad vejen. Desværre blev vores gruppe splittet ved viadukten i Skodsborg, så resten af turen løb jeg med to mand hjem. Ikke meget snak, hvilket kan forklare, at vi kom alt for tidligt i mål. 4.04 timer er langt hurtigere end jeg troede, jeg kunne klare på nuværende tidspunkt. Men formen er ikke helt skarp! Jeg havde også lidt problemer med højre ankelled, der føltes stift og træt efter 35 km. Det var skønt at se alle marathon-tosserne igen :-) Pga. 6 dages løbet er det alt for lang tid siden, jeg har set dem. Iøvrigt kom der lidt liv i Ironman-drømmen igen. Det viser sig, at jeg muligvis kan låne en cykel af Lars, der fuldførte Roth Ironman i år, og som også skal deltage i København til august. Forsættelse følger... .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar