torsdag den 17. september 2009

Cyklingen

Det kommer lidt bag på mig, at cyklingen til arbejdet sætter sig så meget i benene. Jeg mener, vi taler trods alt kun om 13 km hver vej! Godt nok er der nogle gode bakker på ruten, men alligevel... Men det er nogle andre muskler end løbemusklerne, der bliver rørt, så selv om jeg er vant til at cykle, må det vel kunne mærkes, når man lige smider ekstra 104 km om ugen oveni? Forhåbentligt er der tale om en kortvarig tilvænning. Jeg har lavet en grundplan for træningen i resten af 2009. Meget optimistisk har jeg lagt 1 x svømning ind på hviledagen ;-) Jeg overvejede i et par dage, om jeg skulle prøve med en træner, fordi Jesper ikke længere har tid/overskud til at hjælpe, men jeg har opgivet idéen igen. Lidt reseach viste, at det koster 700-1000 kr. om måneden. Jeg har valgt at blive slettet af ventelisten til Espoo 24H i januar. Normalt melder folk først fra i sidste øjeblik pga. skader el.lign., og jeg vil ikke træne med den usikkerhed, at træningen til et 24 timers løb kan være spildt, fordi der ikke er et alternativt løb i samme periode. Jeg vælger derfor at bruge længere tid på opbygning af grundformen, så det første 24H løb bliver EM/VM i maj. Den foreløbige plan kan ses i højre side, men der kan nemt komme ændringer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar