mandag den 7. september 2009

Forsættelse nr.2

De andre løbere Det fortælles, at multidagsløberne er en stor familie. Man kommer i hvert fald til at kende nogle af løberne meget godt gennem de 6 døgn. Jeg fik talt rigtig meget med Abichal Sherrington (redaktør af www.multidays.com), min 'konkurrent' til 4.pladsen Ruth Jäger samt franske Jean Claude Arzel. Andre løbere talte jeg med i mindre grad, og nogle havde jeg ikke den store kontakt med. Jeg blev meget glad for nogle af de kommentarer, jeg fik fra de rutinerede løbere: Ruth Jäger, der kalder mig 'en stærk løber' og Martina Hausmann, der siger, jeg ser frisk ud - og vi taler altså om 6. døgn :-D Jesper Olsen Et af de store navne var Jesper Olsen, som K-G havde betalt flybillet fra Tanzania for at få med i løbet. Jesper havde en god 1.dag, men fik tilsyneladende ondt i armen på 2.dagen og valgte at trække sig. Derefter var det meget lidt, han var på konkurrenceområdet under resten af løbet. Han var forbi torsdag aften i 10 min. for at tale med Sarah Barnett, hvorefter han blev væk resten af løbet. Lars Skytte Christoffersen Lars må have sin egen rubrik! Uden tvivl Danmarks bedste ultraløber og samtidig en meget vellidt person :-) Lars og jeg delte telt, så jeg oplevede hans fantastiske løb på forreste række. Lad det være sagt med det samme: Lars sov ikke tiden væk!!! 2 timers søvn fra kl.04-06 og ellers kun hvilepauser på 15-30 min resten af døgnet. Jeg er meget imponeret over hans selvdiciplin, for han stod op, så snart der blev kaldt på ham, og tro mig, det var ikke det letteste, for det var hundekoldt at stå op tidligt om morgenen, fordi man krøb i soveposen iført lettere fugtigt løbetøj. Lars løber sit eget løb, når han konkurrerer. Ikke noget med at hoppe med på de andres hurtige udlæg. Han ved, hvad han kan klare, og så må han se, om det er nok. Og det må man jo i den grad sige, at det var. En forbedring af den danske rekord med 74 km og den nordiske rekord med 41 km taler for sig selv! Meget af tiden løber Lars i sin helt egen verden. Han er utroligt fokuseret, og han har en særlig evne til at kæmpe sig gennem kriserne. Dansk rekord på 48 timer i 2008; nr. 3 i Spartathlon i 2008; dansk mester på 24 timer i 2009 og nu nordisk rekord på 6 dages løb. Pt. er der ingen over og ingen ved siden af Lars i dansk ultraløb! Mere følger...

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Ville bara säga att det var kul att träffa både dig och din man (jag tror det var det).
    Georg heter jag och var ledsagare år Jeffrey.
    Hoppas vi ses till VM i maj.
    Mvh

    G

    SvarSlet
  2. Hej Georg
    Ja, det var kul at træffes i Göteborg :-)

    Det var meget imponerende, at du løb med Jeffrey i så mange timer. Det må være hårdt at løbe ved siden af den samme person i 6 døgn, så det var godt at se, at nogle tog jobbet i perioder, så du fik lidt hvile.

    Hvis det er Lars, som jeg delte telt med, du tænker på som min mand, så er vi bare landsholdskollegaer.

    Jeg har ikke taget stilling til VM endnu. Det er jo slet ikke sikkert, vores holdleder udtager mig! Det ved jeg først i begyndelsen af 2010...

    Hils Åsa :-)

    SvarSlet